- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

سینمای ایران از جشنواره‌ها عبور کرده و زمینه اکران جهانی را مهیا کند

ansooye-abrha-1

به گزارش خبرنگار سوره سینما [1]، مجید مجیدی در آیین رونمایی از آخرین فیلم خود با عنوان «آن سوی ابرها» که شب گذشته دوشنبه ۲۳ بهمن ماه در پردیس سینمایی کورش برگزار شد، بیان کرد: این فیلم محصول مشترک ایران و هند است.  برخی عوامل این پروژه مثل محمدرضا دلپاک، حسن حسندوست و محمد عسگری در این فیلم  حضور داشتند اما باقی عوامل از هندوستان بودند چون خود فیلم در فضای هند می گذشت و زبان اصلی فیلم نیز هندی است طلب می کرد از این دوستان استفاده کنیم.

وی افزود: عملکرد سینمای ایران نشان داده ظرفیت های بسیاری داریم که قابلیت ما را برای جهانی شدن بیشتر می کند و این امکان را فراهم می کند تا سینماگران ما در عرصه های بین المللی و ارتباط با  کشورهای دیگر فعالتر عمل کرده و فیلمسازی باعث رونق اقتصادی سینمای ما بشود.

ansooye-abrha-3 [2]

مجیدی عنوان کرد: در هند سالانه بیش از سه هزار فیلم ساخته می شود چون سینمای هند به جهت تکنیک و صنعت سینما رشد بسیاری داشته اما به جهت نوع نگاه و پرداخت سینمایی ضعف وجود دارد.  به همین خاطر اتفاقا از حضور سینماگران ایرانی بسیار استقبال می کنند و جالب است بدانید که سینماگران ما در این کشور بسیار مطرح هستند و انقدر که ما را می شناسند فیلمسازان دیگر کشور ها را نمی شناسند.

وی ادامه داد: امیدوارم این فیلم بتواند ظرفیت های سینمایی را بیش از پیش بالا ببرد و قدمی باشد تا سینمای ما اندیشه ها و نگاه هایی که از سوی هنرمندان ما وجود دارد را به آن طرف مرزها ببریم و زمینه گسترده اکران های جهانی از این طریق مهیا کنیم. همیشه یکی از دغدغه های اصلی من بوده که فراتر از جشنواره فیلم بسازیم به اعتقاد من سینمای ایران در جشنواره ها توفیقات زیادی داشته است و وقت آن رسیده از فضای جشنواره ای عبور کند و به مرز اکران های جهانی برسد تا مخاطب جهانی پیدا کند. این اتفاق هم به جهت اقتصادی هم فرهنگی آورده های خوبی به همراه دارد.

ansooye-abrha-2 [3]