- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

پوستر سی‌و‌ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر رونمایی شد

Fiff36-Poster-1

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از ستاد خبری جشنواره، این پوستر را ‌علی خورشیدپور طراحی کرده است و در ادامه نگاه فرهنگی هویتی است که در پوستر های دو دوره گذشته نیز مورد توجه قرار داشت .

این دوره از جشنواره جهانی در آستانه یکصد و بیستمین سال ورود سینما به ایران برگزار می شود و به همین مناسبت جشنواره جهانی برنامه‌های ویزه ای را طراحی کرده است.

سیدرضا میرکریمی که برای سومین سال دبیری جشنواره را بعهده دارد گفت : جشنواره جهانی فیلم فجر مهمترین رویداد فرهنگی ، هنری جمهوری اسلامی در عرصه بین الملل است که قدمتی سی و شش ساله دارد و در رویکرد جدید خود تقویت همکاری و تعاملات اسیایی و منطقه ای ، پیگیری اثرگذاری های متقابل سینمایی ، تقویت جنبه های علمی و حرفه ای سینمایی و حضور فعال در عرصه دیپلماسی فرهنگی را نیز مد نظر دارد .

این جشنواره از پایان سی‌و‌سومین دوره برگزاری خود و با حضور دبیر جدید صاحب دبیرخانه دائمی شد و در طول این سه سال ضمن برنامه ریزی و سازماندهی ارتباطات بین المللی ، سینمای روز دنیا را نیز زیر نظر دارد. میرکریمی تاکید کرد: برنامه ریزی‌ها برای برگزاری سی‌و ششمین دوره جشنواره از اردیبهشت‌ماه گذشته آغاز شده ولی ما به احترام جشنواره ملی فیلم فجر ، اطلاع‌رسانی جشنواره جهانی را تا پایان بهمن ماه به تعویق انداختیم.

میرکریمی اضافه کرد: باشگاه سی‌هزارنفری جشنواره و حضورعلاقه‌مندان مردمی ، دانشجویان. دانش اموزان و اهالی حرفه‌ای سینما و رسانه ها ملی و بین المللی پشتوانه برگزاری پر رونق جشنواره است ، و طراحی بخش های متنوع جشنواره نوید یک رویداد استاندارد و تراز مطلوب را می‌دهد. دبیر سی‌و‌ششمین جشنواره جهانی فجر گفت: جشنواره ی امسال متناسب با اهداف ملی ، منطقه ای و بین المللی خود از بخش‌های متنوعی برخوردار است و در کنار ارائه چشم‌اندازی از سلایق مختلف سینمایی جهان ،و توجه به سینمای جهان اسلام . کارگاه های علمی متعددی نیز برگزار می کند.

میرکریمی با توجه به موفقیت و اعتبار دو دوره گذشته جشنواره نزد محافل سینمایی و جشنواره‌های جهانی، امسال شاهد تقاضای گسترده برای حضور در جشنواره بودیم.

همچنین باتوجه به حضور تعداد بی شماری از مهمانان خارجی اعم از مدیران فستیوال ها،پخش کنندگان و خریداران فیلم ، با رشد چشمگیر درخواست فیلم‌های ایرانی برای شرکت در بخش های مختلف جشنواره و به خصوص بخش مرور سینمای ایران یا نمایش‌های بازار بین الملل روبرو هستیم.

سی و ششمین جشنواره فیلم فجر، ۱۹ تا ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ (۳۰ فروردین تا ۷ اردیبهشت۱۳۹۷) به دبیری سید رضا میرکریمی در تهران برگزار می شود.

Fiff36-Poster [2]