- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

گاهی فیلم ساده ساختن از یک کار جنگی سخت‌تر است/ «خجالت نکش» تجاری نیست

parvin-hoseini

سیدامیر پروین‌حسینی که امسال با فیلم سینمایی «خجالت نکش» به کارگردانی رضا مقصودی در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت و جایزه بهترین فیلم اول را دریافت کرد به خبرنگار سوره سینما [1] گفت: من رضا مقصودی را سالهاست می شناسم و از جنس کار و سلیقه او را در سینما به خوبی می دانم به همین خاطر زمانی که طرح اولین فیلمسازی اش را مطرح کرد مطمئن بودم که این همکاری شکل می گیرد.

وی افزود: یکی از ویژگی های مثبت قبل از کلید زدن پروژه این بود که دقیقا می دانستیم چه کاری را در چه زمانی باید انجام دهیم و هنگام تولید هم بر اساس همان پیش رفتیم و حتی می توان گفت در اجرا خیلی بهتر و با کیفیت تر از برنامه عمل کردیم. در مجموعه فیلم هایی که تا کنون تهیه کردم ریسک این فیلم از همه کمتر بود و امیدوارم در اکران عمومی هم مورد اقبال قرار بگیرد.

پروین حسینی که پیش از این هم سابقه کار کمدی داشته است در این باره توضیح داد: اساسا «خجالت نکش» به گونه ای نبود که بخواهیم با مقیاس گیشه آن را بسازیم. این اثر یک کار دوست داشتنی است که حتما مردم خوش شان می آید و وقتی آنها کاری را دوست داشته باشند یعنی موفقیت تجاری هم در پی آن اتفاق می افتد.

khejalat-nakesh [2]

وی ادامه داد: ما زمانی که قرار بود «من سالوادور نیستم» را بسازیم از همان ابتدا می دانستیم که این فیلم قرار است تجاری باشد و به هدفش هم رسید اما «خجالت نکش» سینما دارد و قرار است برای حرفی که می خواهد بزند یک فضای دلنشین فراهم شود. فیلم ساختن در فضای روستایی تجربه شیرینی است که باعث می شود حس و حال بازیگر هم تغییر کند و در مورد «خجالت نکش» هم ویژگی هایی در کار وجود داشت که اگر در فضای دیگری جلوی دوربین می رفت این لطافت و شیرینی در نمی آمد.

تهیه کننده «خجالت نکش» گفت: این اثر یک فیلم سینمایی ساده خانوادگی است که اتفاقا به خاطر همین ساده بودن کار را برای ما سخت تر می کرد. من به پشتوانه تجربه ای که در ساخت فیلم جنگی دارم می گویم گاهی فیلم ساده ساختن از تولید یک کار جنگی سخت تر است چون دشواری های زیادی را باید به جان بخرید تا آن سادگی در کار بنشیند.

پروین حسینی در پایان با اشاره به ۳ فیلم اولی که در جشنواره حضور داشتند گفت: معمولا زمانی که بخش فیلم اولی ها جدا بود نهایتا ۲ یا ۳ فیلم جایزه ها را از آن خود می کردند و اینبار شاید از همان ابتدا در انتخاب چنین فرایندی شکل گرفت اما حذف این بخش باعث شد ما شانس مان را برای دیدن بقیه فیلم اولی ها از دست بدهیم.