- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

آیین اختتامیه دوسالانه فیلمنامه کوتاه «روشنی» در حوزه هنری مازندران برگزار شد

roshani-hasani
به گزارش سوره سینما [1]، ۱۰ اسفند ماه ۱۳۹۶ آیین اختتامیه اولین جشنواره دوسالانه فیلمنامه کوتاه «روشنی» با حضور حدود ۳۰ تن از برگزیدگان مرحله نهایی جشنواره و تنی چند از مسئولان فرهنگی و هنری استان و داوران این جشنواره برگزار شد.
گفتنی است در ابتدای این نشست، سینا دلشادی رییس حوزه هنری مازندران ضمن تشکر از حضور نویسندگان جوان در این جشنواره، شکل محفلی و غیر متداول این اختتامیه را  اجتناب از هزینه های بی مورد و انتقال بودجه به بخش تولید فیلم نامه های منتخب برشمرد.
وی ضمن یادآوری این نکته که یکی از مهمترین رسالت های حوزه هنری کشف و جذب و پرورش استعدادها می باشد گفت: اختتامیه جشنواره روشنی در واقع آغاز راهی است که منجر به تولید فیلم های ارزشمند و فاخر خواهد شد و ما در این مسیر از هیچ حمایتی نسبت به هنرمندان ارجمند کوتاهی نخواهیم کرد.
رییس حوزه هنری مازندران، ضمن ارجاع فیلمنامه نویسان به پیام اخیر مقام معظم رهبری(مدظله) به مستند سازان (در قالب یک توصیه ی ۵ بندی) و تاکید بر مطالعه آن خاطرنشان کرد: پتانسیل های استانی در عرصه فیلمنامه نویسی مثال زدنی است و این توانمندی می تواند در سطح کشور قابل توجه باشد از این رو ما وظیفه داریم به اشکال مختلف به بالندگی و پویایی این هنر و هنرمندان متعهد کمک کنیم.
در ادامه این محفل مهدی معصومی گرجی، معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری مازندران و دبیر اولین جشنواره دوسالانه فیلم نامه کوتاه روشنی ضمن ارائه گزارش از روند جشنواره گفت: ۵۴ نویسنده با ارائه ۱۰۵ اثر در جشنواره شرکت کردند که در نهایت ۴۴ اثر ( ۳۹ متن داستانی و ۵ فیلم نامه انیمیشن ) توسط هیات داوران «علی اکبر قاضی نظام» ، «جعفر حسنی» و «علی دنیوی ساروی» انتخاب شده و به مرحله رقابت راه یافتند .
معصومی گرجی خاطرنشان کرد از آنجایی که این جشنواره با هدف کشف توانمندی های سراسر استان و تولید آثار در خور و ارزشمند طراحی شده، طبق برنامه آثار برگزیده داستانی و انیمیشن در اولویت تولید سال ۱۳۹۷ قرار خواهد گرفت.
گفتنی است، «علی اکبر قاضی نظام» و «جعفر حسنی» نیز در ادامه با سخنرانی کوتاهی ضمن اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره در پرورش استعدادهای جوان و تکامل سیر تولید ات هنری ابراز امیدواری کردند که حوزه هنری مازندران با برنامه ریزی مدون بتواند مسیر مناسبی برای آموزش فیلمنامه نویسان استان ایجاد کند.
شایان ذکر است که در پایان این محفل با اعلام آرای هیات داوران اولین جشنواره دوسالانه فیلمنامه کوتاه روشنی از برگزیدگان جشنواره بدین شرح قدردانی شد.
برگزیدگان بخش فیلمنامه داستانی:
مقام اول    «راحله پاشایی» فیلمنامه «استشهادی برای پسرم علی»
مقام دوم   « محمد علی هاشمپور» فیلمنامه « آخرین پیراهن»
مقام سوم  « مهدی حیدری » فیلمنامه « ونوشه، دیدن یا شنیدن»
تقدیر بخش فیلمنامه داستانی:
« محمد مقیم پور بیژنی»  فیلمنامه  « عبور»
« سوسن دادخواه»  فیلمنامه  « چراغهای رابطه »
برگزیدگان بخش فیلمنامه انیمیشن:
مقام اول    « محدثه عمویی» فیلمنامه « در جستجوی خوشبختی »
تقدیر بخش فیلمنامه انیمیشن:
« علی احسانی»  فیلمنامه  «  جستجو در باد»
« زهرا روحی»  فیلمنامه  « همیشه زنده»
همچنین گفتنی است مقرر شد که در سال ۹۷ از آثار برگزیده و تقدیر شده جشنواره روشنی حوزه هنری استان مازندران جهت تولید، توسط این نهاد حمایت خواهد شد.