- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

فیلم سینمایی «در تلاطم ابرها» سال آینده کلید می‌خورد/ تجلی رشادت‌های مرضیه دباغ در تلویزیون

marzieh-Dabbagh

به گزارش خبرنگار سوره سینما [1]، پس از تولید یک فیلم مستند و همچنین چاپ کتاب زندگی مرضیه حدیدچی (معروف به طاهره دباغ) از مبارزان انقلاب اسلامی توسط انتشارات سوره مهر حوزه هنری؛ سازمان سینمایی این مرکز قصد دارد با نهایی شدن نگارش فیلمنامه با نام موقت «در تلاطم ابرها» زندگی این بانوی مبارز انقلابی را سال آینده در سینما به تهیه کنندگی پناه برخدا رضایی روایت کند.

پناه برخدا رضایی سال هایی که مرضیه دباغ در قید حیات بود از زندگی ایشان یک مستند ساخت و بعد از آن در صدد نوشتن فیلمنامه سینمایی از این شخصیت برآمد. پس از ارائه طرح او به حوزه هنری و بررسی های اولیه قرار شد متن کامل تری نوشته شود تا تمامی ابعاد زندگی این شخصیت به تصویر کشیده شود و پرتره نگاری کاملی از ایشان در مرکز تولید متن سازمان سینمایی حوزه هنری صورت گیرد تا مخاطبان شناختی جامع و کامل از کاراکتر بانویی که در سال های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی زندگی خود را در این راه صرف کرده است، بدست آورند.

علاوه بر نگارش نسخه سینمایی که در مراحل پایانی قرار دارد؛ حوزه هنری در گفتگویی با امور استان های سازمان صدا و سیما بنا دارد تا نگارش متن سریال را در ۲۶ قسمت آغاز کند که برای این مهم یک تیم ۸ نفره نگارش اولیه را به پایان رسانده و هم اکنون ۳ نفر در حال نوشتن نسخه اصلی هستند.

طاهره دباغ با نام اصلی مرضیه حدیدچی متولد ۲۱ خرداد ۱۳۱۸ در همدان که سال گذشته جان به جان آفرین تسلیم کرد چریک مسلح و زندانی سیاسی زمان حکومت پهلوی بود که  در دوران تبعید امام خمینی (ره) در پاریس محافظت شخصی خانواده ایشان را به عهده داشت. وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، به عنوان یکی از بنیانگذاران سپاه پاسداران فرماندهی سپاه همدان را عهده دار شد و سپس در مقام نماینده مجلس شورای اسلامی فعالیت هایش را ادامه داد. وی از جمله بانوان شجاعی بود که بعد از تحمل سختی و شکنجه و کسب آموزش های چریکی سرنوشتی متفاوت از بانوان دیگر را رقم زد که روایت سینمایی آن می تواند برای زنان ایران زمین قابل تامل باشد.