- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

حوزه هنری در زمینه‌های مختلف هنری پیشرو و راهگشا بوده است/ توجه به تولید سریال و حمایت از سینماگران جوان

didar-noroozi1

به گزارش خبرنگار سوره سینما [1]، مراسم اولین دیدار سال نو رئیس حوزه هنری با کارکنان حوزه صبح امروز ۱۸ فروردین ماه در تالار اندیشه با حضور مدیران بخش های مختلف و کارکنان برگزار شد. ابتدای این مراسم با سخنان و نصایح مقام معظم رهبری در قالب فیلمی از سخنرانی ایشان آغاز شد و رهبری در آن جوانان را به حذر از بی حوصلگی و تنبلی سفارش کردند. ایشان فرمودند: این دو خصلت انسان را از عمل صالح باز می دارد و تا جای ممکن جوانان باید از نیرو و استعداد خود استفاده کنند.

این مراسم که توسط سعید بیابانکی اجرا شد در بخش دیگر پیشنهادها و نظرات کارکنان را نسبت به فعالیت حوزه مطرح کرد و پس از پخش کلیپی از گزارش عملکرد معاونت هنری رئیس حوزه هنری روی صحنه دعوت شد. مومنی شریف بعد از تبریک سال نو به کیفیت آثار تولید شده در حوزه اشاره کرد و افزود: خوشبختانه در سال ۹۶ تولیدات قابل توجهی در بخش های مختلف داشتیم که غالبا مورد توجه و برخی از آنها فراتر از انتظار ما بودند این نشان می دهد که مردم به ما اعتماد دارند و نباید از این موضوع به سادگی بگذریم.

وی افزود: به عنوان مثال اواسط سال گذشته کتاب «خاطرات سفیر» منتشر شد و تا کنون ۱۸ بار چاپ مچدد داشته است. چنین توفیقاتی نشان می دهد همکاران ما در بخش های مختلف به کیفیت تولید توجه ویژه دارند. همانطور که پیش تر بیان شد در بخش سینما اولویت تولید توجه به خانواده است و در حوزه های دیگر هم این مهم را فراموش نکرده ایم چون خانواده مساله مهمی است که بر همه حوزه ها تاثیرگذار است.

مومنی شریف یاد کسانی که امسال دیگر بین ما نیستند را گرامی داشت و اضافه کرد: از تمام همکارانی که ایام نوروز سرکار بودند نیز قدردانی می کنم و امیدوارم همه در کنار هم برای این مجموعه مفید باشیم. حوزه هنری همزمان با تولد انقلاب اسلامی شکل گرفت بنابراین ما هم در آستانه چهلمین سال تاسیس هستیم و در همه فراز و فرودها حضور داشته و خوشبختانه کارنامه پرافتخار و قابل قبولی داریم.

didar-noroozi2 [2]

وی اشاره کرد: حوزه هنری در زمینه های مختلف هنری پیشرو و راهگشا بوده و در شناخت هنر و ادبیات انقلابی نقش موثری ایفا کرده است. امیدوارم در دهه پنجم این جایگاه را در جبهه فرهنگی و هنری حفظ کنیم. یکی از مواردی که در این دهه باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد توجه به بحث نیروی انسانی است. چرا که این موهبت سرمایه اصلی یک مجموعه است و اگر تجهیزات و امکانات لازم در اختیارش قرار نگیرد نمی تواند از کارکردهایش به خوبی استفاده کرد. البته عکس این موضوع نیز صادق است یعنی اگر تجهیزات یک مجموعه کامل باشد ولی نیروی کاردان نداشته باشد خروجی خوبی مشاهده نمی شود.

وی ادامه داد: جوانان در اولویت حضور و فعالیت هستند چرا که ایده های نو و حرف نو انقلابی از جوانان برمی آید. ایمان، اخلاق و دانش شعار همیشگی حوزه هنری است که نشان می دهد اگر در ۸ سال دفاع مقدس موفق عمل کردیم و اگر در حوزه بین الملل حرفی برای گفتن داشتیم همه با تکیه بر خلاقیت و تفکر جوانان بوده و از همه مهمتر توکل بر خدا باعث شده است همه جا یاور و کم رسان ما باشد. ما امسال را با یاد امام علی (ع) شروع کردیم و انشالله در حوزه سبک زندگی رفتارهای مورد پسند ایشان را پیش بگیریم.

مومنی شریف گفت: در دهه جدید باید در ابزار بیانی پیشرفت کنیم. در سال های اخیر حوزه هنری به رسانه های جدید دست یافته ولی بیش از این ها لازم است توجه مان را افزایش دهیم و تولید محصولات رسانه ای جدید را در فضای مجازی به عهده بگیریم. در بخش مالی  سعی داریم شرایط استخدام را تا آنجا که ممکن است سهل تر کنیم و با تاسیس ستاد اقتصاد مقاومتی این فرایند را به گونه دیگری پیش ببریم. ضمن اینکه تلاش داریم بحث تجاری محصولات را جدی تر پیگیری کرده تا بخشی از بودجه را درآمد مان تامین کند.

didar-noroozi3 [3]

وی در رابطه با بخش سینمایی حوزه هنری که با مدیریت محمد حمزه زاده اداره می شود گفت: تا کنون تولید یک فیلم سینمایی توسط فیلم اولی ها در سال داشتیم که بنا داریم با تلاش بیشتر باشگاه فیلم سوره این فعالیت را به ۲ فیلم برسانیم. انتظار داریم بعد از این علاوه بر تولید فیلم سینمایی، به سریال نیز توجه ویژه داشته و در این زمینه قدم های محکمی برداریم. البته آن هم در شرایطی که همه بخش ها از بحث ایده تا اجرا از خودمان باشد. خوشبختانه در بخش مستند نیز فعالیت های چشمگیر و قابل توجهی داشتیم و در سال آینده باید موضوعاتی متنوع تر را در دستور کار قرار دهیم. ورود موضوعات جدید در حوزه مستند که با حضور جوانان رقم خورده است را نباید نادیده گرفت.

مومنی شریف عنوان کرد: در بخش تجسمی که مسعود شجاعی مدیریت را به عهده دارد نیاز به فکر و طرح های نو احساس می شود تا ایجاد بازار خرید و فروش محصولات در سال جاری هرچه سریعتر تحقق پیدا کند. در یکی از رویدادهای سال گذشته مقام معظم رهبری به ایجاد رشته ادبیات مقاومت در دانشگاه ها اشاره کردند و فرمودند وظیفه حوزه هنری است که این خلاء را پر کند به این منظور باید اندیشکده ای ایجاد شود تا هم به تولید محتوا بپردازد هم به آموزش استاد و هر چه که به آن مرتبط است. از معاونت آموزش و پژوهش نیز انتظار داریم  کتاب مکتب های هنری را منتشر کند. به طور کل باید در بحث آموزش مرجعیت داشته باشیم و تولید متن و محتوا را جدی بگیریم.

وی اظهار کرد: در سوره مهر نیز امیدواریم فروشگاه های مان را بیشتر کنیم و با حفظ مرکزی در زیر زمین سینما بهمن بتوانیم به زودی کتابفروشی سینما سپیده و سینما ساحل اصفهان را هم داشته باشیم.