سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۲ فروردین ۱۳۹۷ در ۶:۴۵ ب.ظ چاپ مطلب
در دیدار با رئیس حوزه هنری مطرح شد:

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی: حوزه هنری هنرمندان انقلابی را معرفی کند

vali-faghih-hozeh

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی بر ضرورت داشتن درک هنری بالا در راستای جهت دادن به انگیزه‌های سطحی تاکید کرد.

به گزارش سوره سینما، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در دیدار رئیس حوزه هنری کشور گفت: با درک هنری بالا می توان انگیزه‌های سطحی را در راستای ارزش های دینی و انقلابی جهت داد.

حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: قرآن و اهل بیت(ع) استفاده از زیبایی‌ها و مصنوعات هنری را مورد سفارش قرار داده اند و هم اکنون نیز مقام معظم رهبری در این مورد پیشتاز می باشند.

امام جمعه تبریز افزود: حضرت آقا خودشان به تمام امور هنری مسلط هستند و آشنایی کاملی از مسائل هنری و فرهنگی دارند.

حوزه هنری انسانهایی را معرفی می کند که آنها انقلاب را معرفی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هنر فیلم و سینما گفت: سینما تبلیغ کننده‌ای رسا برای ارایه‌ی برترین حقیقت‌هاست که دست اندکاران آن با ارتقا توانمندی های خود میتوانند در جهت تبلیغ دین گام های موثری بردارند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه هنرمندان و کارگردانان باید بر روی محتوای آثار خود بیش از پیش کار کنند، خاطرنشان کرد : شاید برخی ها امکان حضور در مسجد و هیئت را نداشته باشند که ما  می‌توانیم بسیاری از جوانان را با زبان هنر به سوی ارزش‌های انقلاب اسلامی سوق دهیم.

وی با تاکید بر اینکه هنر به ویژه هنر برجسته‌ سینما، یک ضرورت برای کشور است، افزود : باید با تکیه برارزش های انقلابی و محتوای ایرانی و اسلامی، در جهت تقویت محتوایی اثرات سینمایی، فیلم‌های ارزشی، تئاتر، شعر و سرود در ارائه حقیقت‌ها به جوانان گام های موثر برداریم.

همچنین در ابتدای این دیدار رئیس حوزه هنری کشور گفت: هفته هنر انقلاب اسلامی فرصت مغتنمی است تا به آثاری که در موضوع انقلاب اسلامی تولید شده است، توجه نماییم.

محسن مومنی شریف ادامه داد: در قبل از انقلاب اسلامی ارتباط هنر و دین بسیار ضعیف بوده است به ویژه در امر شعر، سینما و نمایش که اینها هم اکثرا در مقابل دین بودند.

وی با بیان اینکه انقلاب بین هنر و دین آشتی برقرار کرد، افزود: این آشتی باعث شد مردم به طرف هنر و دین انقلابی و ارزشی روی بیاورند.

مومنی شریف اظهار داشت: در بعد از انقلاب جریان هنر متعهد را افرادی چون شیهد سید مرتضی آوینی به وجود آوردندو در مسیر انقلاب تحول بزرگی ایجاد کردند.

وی در خاتمه اضافه نمود: رسالت و وظیفه حوزه هنری هم همین است که انسانهایی را معرفی کند که آنها خود انقلاب را به جامعه معرفی کرده اند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>