سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ در ۴:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب

اولین اجرای بین‌المللی نمایش «راهبان معبد وانگ» در آنکارا

raheban vang

نمایش «راهبان معبد وانگ» به کارگردانی احمد سلیمانی در ادامه اجراهای رپرتوار دوره ای بین المللی با حضور ۲۰ کشور در آنکارا اجرا می‌شود.

به گزارش سوره سینما به نقل از مشاور رسانه ای این نمایش ، نمایش «راهبان معبد وانگ» به کارگردانی احمد سلیمانی که حدود سه سال پیش  در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهربه اجرای عمومی رسید، قرار است چند روزدیگر  ( پنج‌شنبه ۲۰ اردیبهشت / ۱۰ می)  در ادامه اجراهای رپرتوار دوره ای بین المللی با حضور ۲۰  کشور در آنکارا اجرا شود.

محمدرضا کوهستانی نویسندگی نمایش «راهبان معبد وانگ» را بر عهده دارد و نیما سیاری، محمدجواد پیروزی، مهدی نیک روش، فائزه سادات حسینی و ماشاالله کوهستانی بازیگران این نمایش هستند. مهدی نیک‌روش طراح صحنه و لباس، بابک نصیری‌خواه آهنگساز، بهروز نیازمند مدیر اجرا، محمدرضا آزاد طراح نور،  احمد کولیوند مدیر روابط بین الملل و لیلا افشار مشاور رسانه ای و روابط عمومی  از دیگر عوامل نمایش «راهبان معبد وانگ» هستند.

نمایش “راهبان معبد وانگ” به کارگردانی احمد سلیمانی، یک کمدی بی‌کلام است که تفکرات بنیادگرایی و خرافی مذهبی را به چالش می‌کشد. قصه‌ی این  نمایش در معبدی در ناکجا آباد اتفاق می‌افتد؛ مکانی که در آنجا با ریاضت‌های سخت، افکار و تعالیم آیینی و به ظاهر مذهبی به راهبان آموزش داده می‌شود که موضع و نگرش اصلی آن، زن ستیزی است.راهبان می‌آموزند زن، موجودی شیطانی است و باید از آن دوری جست؛ و با ریاضت و عمل به تعالیم آیینی، راه رستگاری را پیش گرفت….

«شام آخر» و «یک کلیک کوچولو» از جمله آثاری هستند که احمد سلیمانی پیش از این در مقام کارگردان به صحنه برده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>