- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

اولین اجرای بین‌المللی نمایش «راهبان معبد وانگ» در آنکارا

raheban vang

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از مشاور رسانه ای این نمایش ، نمایش «راهبان معبد وانگ» به کارگردانی احمد سلیمانی که حدود سه سال پیش  در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهربه اجرای عمومی رسید، قرار است چند روزدیگر  ( پنج‌شنبه ۲۰ اردیبهشت / ۱۰ می)  در ادامه اجراهای رپرتوار دوره ای بین المللی با حضور ۲۰  کشور در آنکارا اجرا شود.

محمدرضا کوهستانی نویسندگی نمایش «راهبان معبد وانگ» را بر عهده دارد و نیما سیاری، محمدجواد پیروزی، مهدی نیک روش، فائزه سادات حسینی و ماشاالله کوهستانی بازیگران این نمایش هستند. مهدی نیک‌روش طراح صحنه و لباس، بابک نصیری‌خواه آهنگساز، بهروز نیازمند مدیر اجرا، محمدرضا آزاد طراح نور،  احمد کولیوند مدیر روابط بین الملل و لیلا افشار مشاور رسانه ای و روابط عمومی  از دیگر عوامل نمایش «راهبان معبد وانگ» هستند.

نمایش “راهبان معبد وانگ” به کارگردانی احمد سلیمانی، یک کمدی بی‌کلام است که تفکرات بنیادگرایی و خرافی مذهبی را به چالش می‌کشد. قصه‌ی این  نمایش در معبدی در ناکجا آباد اتفاق می‌افتد؛ مکانی که در آنجا با ریاضت‌های سخت، افکار و تعالیم آیینی و به ظاهر مذهبی به راهبان آموزش داده می‌شود که موضع و نگرش اصلی آن، زن ستیزی است.راهبان می‌آموزند زن، موجودی شیطانی است و باید از آن دوری جست؛ و با ریاضت و عمل به تعالیم آیینی، راه رستگاری را پیش گرفت….

«شام آخر» و «یک کلیک کوچولو» از جمله آثاری هستند که احمد سلیمانی پیش از این در مقام کارگردان به صحنه برده است.