- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

کودک‌سالاری تصور درستی نیست/ عنوان فیلم «رامینالدو» تغییر می‌کند

raminaldo

کارگردان فیلم سینمایی «رامینالدو» درباره آخرین وضعیت تولید این اثر به خبرنگار سوره سینما [1]گفت: هفته گذشته فیلمبرداری به پایان رسید و گروه از بابلسر به تهران برگشتند. البته این عنوان در آینده و هنگام اکران تغییر خواهد کرد ولی هنوز نام قطعی آن را انتخاب نکرده ایم. این روزها سعی داریم سرعت مان را در انجام مراحل فنی بالا ببریم تا کار را به جشنواره فیلم کودکان و نوجوان برسانیم.

نادره ترکمانی که پیش از این قرار بود در تازه ترین فیلم خود با فرهاد بشارتی همکاری کند درباره عدم حضور این بازیگر توضیح داد: متاسفانه برنامه ریزی روزانه ما به شکلی شد که نتوانستیم با ایشان هماهنگ باشیم و در این پروژه از حضورشان استفاده کنیم. به همین خاطر نقشی که برای اشان در نظر گرفته بودیم به یکی از هنرمندان بومی شمال کشور سپرده شد. امیدوارم در پروژه های بعدی شرایط به گونه ای باشد که بتوانیم از بازی خوب شان لذت ببریم.

این کارگردان درباره محتوای این اثر گفت: «رامینالدو» قصه ۷ بچه است که در روستاهای اطراف بابلسر زندگی می کنند و برای رقابت در یک مسابقه فوتبال آماده می شوند. این مسابقه با بچه های بالاده است که از تمامی امکانات بهره مند هستند امااین بچه ها باید برای به دست آوردن کفش و لباس و … از موانع زیادی عبور کنند. این مشکلات باعث چالش های فراوانی می شود که در نهایت وفاق و همدلی بین بچه ها را به همراه دارد.

وی بیان کرد: مهران رجبی، مهیار مجیب، ساناز سماواتی، نعیمه نظام دوست، فرهاد بشارتی، پارسیا شکوری، امیررضا فرامرزی، محمدتقی و محمدمهدی رحمانی، ارکان ترنج، فراز محمدتبار، مهدی محسن زاده و فاطمه زهرا میرزازاده بازیگران اصلی این فیلم هستند. بیشتر بازیگران کودک و نوجوان در «رامینالدو» از هنرمندان باتجربه بومی بودند و انگیزه زیادی برای کارشان داشتند.

وی درباره دیگر فعالیت های سینمایی خود گفت: این روزها علاوه بر کار «رامینالو» در حال بازنویسی نهایی فیلمنامه «حسن کچل» هستم تا انشالله در اولین فرصت بتوانم کار را جلوی دوربین ببرم. این قصه نسبت به آنچه پیش از این شنیده ایم با تغییراتی روبه رو است. همانطور که می دانید روایت های متفاوتی از این داستان وجود دارد و ما آنچه که از زبان ملکه سبحانی روایت می شود را استفاده خواهیم کرد. بخش فانتزی این فیلمنامه نیز نسبت به کارهای قدیمی بسیار متفاوت است و نوع وقایع به گونه دیگری روایت می شود.

ترکمانی گفت: من در تهران لوکیشن های مورد نظرم را پیدا کردم ولی هنوز برای در اختیار گرفتن آن اقدامی انجام ندادیم. این لوکیشن عمارت خاص و بسیار مناسبی است اما اگر به هردلیل نشد به شهرهایی چون کاشان و میبد می رویم که بتوانیم معماری نزدیک به این فضا پیدا کنیم. برای انتخاب بازیگر این نقش نیز چند نفر مد نظر دارم که باید بعد از فیلمنامه با ایشان وارد مذاکره شوم. احتمالا اواسط مرداد یا اوایل شهریور کار شروع می شود بعد از تدوین «رامینالدو»، «حسن کچل» را کلید خواهیم زد.

وی در پایان عنوان کرد: امیدوارم سینمای کودک پرجنب و جوش تر از این باشد. به اعتقاد من کودکان و نوجوانان ما خیلی مظلومند و تصور کودک سالاری واقعا درست نیست چرا که نه تلویزیون برنامه قابل توجهی برای شان می سازد نه سینما هنوز به جایگاهی رسیده که بتواند به طور مداوم برای بچه ها اثر درخور ارائه کند.