- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

«آرزوها در اعماق» بهترین فیلم جشنواره شانگهای شد

arezooha-dar-amaagh

فیلم «آرزوها در اعماق» به کارگردانی آرمین ایثاریان جایزه بهترین فیلم کوتاه و بهترین فیلمنامه بخش فیلم‌های کوتاه داستانی شانزدهمین جشنواره شانگهای را دریافت کرد.

سوره سینما- جشنواره بین المللی فیلم شانگهای که از معتبرترین جشنواره های فیلم آسیا است در دو بخش فیلم کوتاه و بلند داستانی برگزار می‌شود . در بخش فیلمهای کوتاه از میان دوهزارو بیست و چهار فیلم ارسالی به جشنواره تنها بیست و پنج  فیلم به مرحله نهایی راه پیدا کرده و به نمایش در آمدند.

 فیلم «آرزوها در اعماق» به کارگردانی آرمین ایثاریان تنها فیلم ایرانی حاضر درجشنواره بود که موفق شد جایزه “بهترین فیلم کوتاه”  شانزدهمین جشنواره شانگهای را به خود اختصاص دهد.دیگر عوامل اصلی این فیلم عبارتند از،  نویسنده فیلمنامه :محمد طلوعی، تصویربردار:اشکان اشکانی، طراح صحنه و لباس :پیام صبحی، تدوین:کاوه قهرمان، آهنگساز:بابک میرزاخانی، بازیگران:صادق ملکی،مجید آقاکریمی، بهنام بهاری ومیلاد کسائیان بودند.

Dreams-in-the-depths [1]

شانزدهمین دوره جشنواره فیلم  شانگهای از ۲۵ تا ۳ خرداد در چندین مجموعه این شهر  برگزار شد، از جمله مرکز هنرفیلم شانگهای ، گراند تئاترهال شانگهای و کراون پلازا و چندین مرکز دیگر. در این دوره از فستیوال تام هوپر کارگردان فیلم سخنرانی پادشاه و برنده ۴ جایزه اسکار، رئیس هیات داوران بود. حضور الیور استون کارگردان مستقل سینمای آمریکا از اتفاقات مورد توجه تماشاچیان و مخاطبین سینما در جشنواره شانگهای به شمار می رفت. از ایران خسرو معصومی کارگردان فیلم خرس که سال گذشته از همین جشنواره جایزه اصلی جام طلایی را گرفته بود به عنوان داور حضور داشت.

از دیگر فیلمهای کوتاه راه یافته به جشنواره شانگهای می توان به وین منتظر شماست به کارگردانی دومینیک هارتل از اتریش ،پوست به کارگردانی شی ژنگ یی از چین ، انیمیشن هوپر به کارگردانی الکس بروئل فلاکستاد از دانمارک اشاره کرد که هر کدام در بخشی موفق به دریافت جایزه شدند. آرزوها در اعماق نامزد جوایز بهترین فیلم ، بهترین فیلمنامه ، بهترین فیلمبرداری و بهترین کارگردانی در شانزدهمین جشنواره بین المللی شانگهای بود که دو جایزه اصلی بهترین فیلم و فیلمنامه را دریافت کرد.