- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

سینمای دفاع مقدس فرانسویان را تحت تاثیر قرار داد/ تجربه تماشای «قرارمون پارک شهر» با خانواده

Mahchehreh-Khalili

بازیگر فیلم سینمایی «قرارمون پارک شهر» درباره تازه ترین فعالیت هایش به سوره سینما [1] گفت: به دلیل اینکه از اواخر سال گذشته در سفر بودم و تقریبا دو ماه است که به ایران بازگشتم نتوانستم کاری را به طور جدی دنبال کنم. در سینما و تلویزیون که پیشنهادهای دلچسبی طی این مدت نداشتم و آنها که برایم خوشایند بودند بیشتر در حوزه تئاتر بود اما چون فرصت من کم است و به زودی از کشور خارج می شوم امکان کار صحنه برایم وجود نداشت.

وی افزود: البته اخیرا در فیلمی به نام «نیمکت» ساخته فلورا سام بازی کردم که به «قرارمون پارک شهر» تغییر نام داد. در همین احوال که عوامل در انتظار اکران عمومی داخل کشور بودند ترتیب مقدمات نمایش در خارج از کشور هم داده شده بود و جالب اینکه مورد دوم زودتر به نتیجه رسید و اولین اکران فیلم در پاریس انجام شد و می توانم بگویم تجربه متفاوتی را برای من رقم زد.

این بازیگر سینما و تلویزیون که با فیلم سینمایی «چشمان سیاه» به سینمای ایران معرفی شد، بیان کرد: زمانی که از این نمایش مطلع شدیم به همراه دیگر عوامل به فرانسه رفتیم و فکر می کنم برای اولین بار است که نمایش یک فیلم ایرانی ابتدا در خارج از کشور و سپس در ایران روی پرده رفته باشد. خوشحالم که استقبال ایرانیان از این فیلم خیلی خوب بود و جالب اینکه نویسندگان و منتقدان فرانسوی حاضر در سالن نیز تحت تاثیر قرار گرفته بودند و احساس شان را به ما منتقل می کردند.

خلیلی اشاره کرد: در کنار همه این اتفاقات برای اولین بار بود که همراه با پدر و مادرم برای تماشای فیلمی بازی خودم که تازه اکران شده بود می رفتم. ایاشن در لندن ساکن هستند و به خاطر این اکران به فرانسه آمده بودند و من هم ازینکه نمی دانستم بازخوردشان چیست خیلی استرس داشتم. ضمن اینکه پیش از این خودم فیلم را ندیده بودم و تصوری از خروجی کار نداشتم. خوشبختانه هم ایشان و هم مردم حاضر در سالن فیلم را دوست داشتند و کار را تشویق کردند.

وی ادامه داد: تقریبا فیلم که به انتها نزدیک شد می دیدم که حتی فرانسوی ها هم اشک شان سرازیر شده و فیلم آنها را نیز درگیر کرده بود. خوشحالم که این فیلم اجتماعی رمانتیک که البته ریشه هایی از دفاع مقدس در آن نهادینه شده برای همه ایرانیان و فرانسوی های حاضر در سالن مورد توجه قرار گرفت. «قرارمون پارک شهر» بر محور داستانی است که چند سال پیش در جنگ اتفاق افتاده و در خلال آن زندگی دختری منتظر را روایت می کند. البته بخشی از صحنه های فیلم در گذشته به تصویر آمده و صحنه هایی از دوران جنگ را پیش چشم مخاطب می آورد.

این بازیگر در پایان بیان کرد: همه عوامل برای این فیلم خیلی زحمت کشیدند و خوشحالم که در اولین فرصت نمایش چنین واکنش هایی را داشتیم. امیدوارم زمانی که کار در ایران روی پرده می رود همه این فیلم را ببینند و لذت ببرند.