- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

زندگی نیست به جز عشق، به جز حرف محبت به کسی

delgarmi

به گزارش خبرنگار سوره سینما [1]، این قسمت از مستند نمایشی «سیره علما» با عنوان «دلگرمی» محصول مرکز مستند سوره، بیانات خانم عزت الشریعه مدرس مطلق همسر شهید سید محمد حسینی بهشتی است. وی درباره  خصوصیات همسر خود بعد از ۲۹ سال زندگی مشترک می گوید: ایشان همیشه از من می خواست تا فعالیت های بیرون منزل داشته باشم، تحصیلاتم را ادامه دهم و از پسرم درخواست کرد تا به من رانندگی یاد بدهد.

شهید بهشتی معتقد بود نباید برای جایگاه اجتماعی و حرف مردم از آسودگی و رفاه خانواده صرف نظر کرد. برای آنکه ایشان را بهتر بشناسید؛ وی سیاست‌مدار و فقیه ایرانی و دومین رئیس دیوان عالی کشور پس از انقلاب ایران در سال ۱۳۵۷، نخستین دبیرکل حزب جمهوری اسلامی و نایب رئیس مجلس خبرگان قانون اساسی بود. گاهی از وی به عنوان نظریه‌ پرداز ولایت فقیه نام برده می‌شود. او از جمله افراد نزدیک به روح ‌الله خمینی و هواداران تشکیل حکومت اسلامی در ایران بوده و نقش بسیار مهمی در استقرار جمهوری اسلامی در ایران داشته ‌است.

وی در شامگاه ۷ تیر سال ۱۳۶۰ در جنایت بمب ‌گذاری در دفتر حزب جمهوری اسلامی منسوب به سازمان مجاهدین خلق ایران در حین سخنرانی در تالار حزب جمهوری اسلامی کشته شد. سازمان مجاهدین خلق تا به امروز مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفته ‌است و نقش خود در آن را انکار می‌ کند.

مخاطبان سیره علما در آینه تصویر از این پس می توانند هر دوشنبه مستندهای نمایشی آموزنده از سیره و رفتار بزرگان که توسط مرکز مستند سوره تولید می شود را در سایت سوره سینما مشاهده کنند.