- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

تعداد عکس‌های رسیده به نمایشگاه «ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی» اعلام شد

hirkani

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از ستاد خبری نمایشگاه عکس و فیلم جنگل های هیرکانی، مهلت ارسال آثار به نخستین نمایشگاه عکس و فیلم «ثبت جهانی جنگل های هیرکانی» تا پایان شهریور اعلام شده بود که با پایان این مهلت تعداد ۳۴۱ قطعه عکس به دبیرخانه این رویداد فرهنگی و هنری ارسال شده است.

بنابراین گزارش کمیسیون ملی یونسکو ایران با همکاری انجمن سینمای جوانان، به منظور حمایت از منابع طبیعی کشور و در راستای کمک به ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی، نخستین نمایشگاه عکس و فیلم جنگل‌های هیرکانی را در مهرماه سال جاری برگزار می‌کند.

نخستین نمایشگاه عکس و فیلم جنگل‌های هیرکانی با موضوع به تصویر کشیدن وجوه مختلف جنگل‌های هیرکانی حوزه دریای خزر در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان، معرفی ویژگی‌های طبیعی و طبیعت بکر هیرکان، تنوع گونه حیوانات، پرندگان خاص و گونه‌های گیاهی توسط کمیسیون ملی یونسکو-ایران و با همکاری انجمن سینمای جوانان ایران، در مهرماه برگزار می‌شود.

این جشنواره با اهداف ارتقای آگاهی‌های عمومی و جوامع محلی به منظور اهمیت حفظ جنگل‌های هیرکانی، ایجاد همبستگی ملی در امر حفظ و نگهداری منابع ملی، توجه به مقوله‌های زیست محیطی و منابع طبیعی، اهمیت حمایت ازمنابع طبیعی ایران، ثبت مناظر بکر و تنوع زیستی مناطق جنگلی هیرکان،ذضرورت مشارکت جوامع محلی در مدیریت جنگل‌ها، مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

فیلم های رسیده به دبیر خانه جشنواره توسط سه تا پنج نفر از هنرمندان و کارشناسان این حوزه ،  بررسی و پس از انتخاب و راه یابی به بخش نمایشگاه عکس و فیلم هیرکانی به نمایش عموم گذاشته خواهند شد.