- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

انتقاد کارگردان فیلم سینمایی «ماهورا» از تعویق اکران این فیلم

Mahoora

به گزارش سوره سینما [1]، حمید زرگرنژاد، کارگردان فیلم سینمایی «ماهورا» درباره تاخیر در زمان اکران این فیلم به حق کشی و غیر سیاسی بودن «ماهورا» اشاره کرد و گفت: این فیلم همانطور که در جشنواره فیلم فجر به دلیل عدم تعلق به ارگان های خاص و نگاه غیر سیاسی به دفاع مقدس، مورد بی مهری قرار گرفت، اکنون برای اکران نیز دچار مشکل است. «ماهورا» در بخش خصوصی تهیه شده و هرگز از حمایت های مادی با ارقام بالا بهره ای نبرده است و افراد کمتری به دنبال احقاق ارزش حقیقی این فیلم هستند.

زرگرنژاد در ادامه توضیح داد: همانطور که  مردم خوزستان همیشه مظلوم بوده اند، اکنون فیلمی که درباره این مردم ساخته می شود نیز به نوعی ترور شده است. کسانی علیه این فیلم هستند که یا هنوز این فیلم را ندیده اند و یا دیده اند و اختلافشان با قصه بر سر نبود افراد نام آشنای جنگ است، زیرا همیشه در فیلم های دفاع مقدس قهرمان هایی را به شیوه ای کلیشه ای نشان داده شدند، در حالیکه در «ماهورا» قهرمان مردم عادی هستند. برخی به من گلایه کردند که چرا قهرمان تو یک قاچاقچی است و پاسخ من این بوده که کل قصه بر اساس یک واقعیت است.

این کارگردان در پایان تاکید کرد: کسانی که با بودجه های گزاف از ارگان های خاصی حمایت شدند در حال حاضر مانع اکران به موقع فیلم «ماهورا» هستند. این اتفاق  در شرایطی رخ داده که روز پنج شنبه گذشته به سینما کورش رفتم و شاهد اتمام بلیت های این فیلم بودم ، اما در سالن تنها دو صندلی پر شده بود و این نشان از بلیت فروشی به کارمند ها و ارگان ها دارد. «ماهورا» به دفاع مقدس از منظر سیاسی نگاه نکرده و بیشتر به ارزش مردم خوزستان پرداخته است و این استقلال فیلم «ماهورا» مورد پسند آن هایی که به مافیا تعلق دارند ، نبوده است.