سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۵ آبان ۱۳۹۷ در ۳:۱۵ ب.ظ چاپ مطلب

آیین اختتامیه نخستین سوگواره «محرم محله ما» برگزار شد

mahale-ma

آیین اختتامیه نخستین سوگواره عکس‌های موبایلی « محرم محله ما» با موضوع مراسم عزاداری ماه محرم و عاشورای حسینی(ع) در محله‌های شهر تهران در تالار ایوان شمس شهرداری تهران برگزار شد.

به گزار ش سوره سینما، این اختتامیه با حضور ولی الله شجاع پوریان معاون محترم فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، ابولفضل رفیع مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران، مهدی شیرزاد سرپرست ستاد مدیریت محله و جمعی دیگر از مدیران کل معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، برنامه نقالی و پرده خوانی با اجرای استاد محسن میرزا علی با اجرا گردید. سپس مهدی شیرزاد سرپرست ستاد مدیریت محله و دبیر اجرایی این سوگواره ضمن ارایه گزارشی از روند اجرای این برنامه، آن را حرکتی در جهت جلب مشارکت مردم تهران و کمک به انعکاس و بازنمایی مشارکت مردم در عزاداری سید و سالار شهیدان به عنوان یکی از پاره‌های مهم هویت دینی و ملی ایران دانست.

در ادامه مراسم ولی الله شجاع پوریان معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با تقدیر از اجرای این طرح  و تاکید بر لزوم استفاده از فرصت ایام محرم برای کمک به ارتقا معارف دینی و مکارم اخلاقی جامعه، افزود: امید است که برنامه‌هایی این دست ادامه داشته و شرایط برای جلب بیشتر مشارکت مردم در چنین طرح‌هایی بیش از پیش فراهم شود.

ابوالفضل رفیع مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران نیز با بیان موضوعاتی پیرامون اهمیت نگاه محلی به مدیریت شهری، بهره‌گیری از آیین‌های عزاداری سید الشهدا در سطح محله‌ها و شهر تهران برای ارتقا حس هویت محله‌ای را از جمله اهداف این طرح دانست.

در پایان این مراسم از نفرات برتر سوگواره عکس‌های موبایلی «محرم محله ما»  تقدیر به عمل آمد و علاوه بر تندیس جشنواره و لوح تقدیر، به نفرات اول تا سوم سفر زیارتی به کربلای معلی و به نفر چهارم تا دهم نیز کارت‌های ورزش شهروندی اهداء گردید.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>