سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۵ آبان ۱۳۹۷ در ۳:۴۱ ب.ظ چاپ مطلب

برگزاری نمایشگاه عکس‌های محمدرضا مهزاد با عنوان «رویای من»

royaye-man

محمدرضا مهزاد عکاسی است که طبیعت را با نگاهی نو دیده است و سعی دارد تا بیننده را از زوایایی دیگر از طریق عکس های خود با طبیعت آشنا کند.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، نمایشگاه عکس های «رویای من» شامل ۲۰ قطعه عکس از آثار محمدرضامهزاد است که در ابعاد بزرگ و متوسط به صورت سیاه و سفید و رنگی در گالری شماره یک عمارت سعدی حوزه هنری ارائه شده اند، این آثار از سال ۹۴ تاکنون عکاسی شده و از روز جمعه ۱۸ آبان لغایت روز ۲۹ آبان ماه جهت بازدید عموم دایر می باشد.

مهزاد در خصوص آثار به نمایش درآمده در این نمایشگاه گفت: نخستین عکس این نمایشگاه عکسی است برای خوش آمدگویی به بازدیدکنندگان، این اثر تصویر یک دوچرخه و کهکشان است. ولی ۱۹ عکس دیگر طبیعت است که البته طبیعت معمول نیست و عکس هایی است که بیشتر نزدیک به نقاشی است.

وی افزود: بیشتر این عکس ها از اطراف کوهرنگ گرفته شده است و چهار عکس نیز از مناظر اطراف باغ بهادران اصفهان است که با تغییر کنتراست و در ادیت به تصویر نهایی رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه سومین نمایشگاه انفرادی من است، نخستین نمایشگاهم را در سال ۱۳۵۶ در سینما آزاد اصفهان و دومین را در سال ۹۳ در گالری نگاه نو و اکنون سومین نمایشگاهم را در گالری عمارت سعدی برگزار کرده ام.

این هنرمند تصریح کرد: شغل اصلی من چاپ عکس است و به دلیل علاقه به عکاسی می پردازم و معتقدم بیننده باید خودش از عکس لذت ببرد و در این نمایشگاه سعی کرده ام دید مرسوم به عکاسی طبیعت را نداشته باشم و آنچه در عکاسی طبیعت مرسوم است را نادیده گرفته ام.

گفتنی است، محمدرضا مهزاد، متولد ۱۳۳۱ است و عکاسی را از سالها قبل آغاز نموده و اکنون نیز دارای لابراتور عکاسی است و مدت نیم قرن است که در زمینه عکاسی فعالیت می کند.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>