- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

برگزاری نمایشگاه عکس‌های محمدرضا مهزاد با عنوان «رویای من»

royaye-man

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، نمایشگاه عکس های «رویای من» شامل ۲۰ قطعه عکس از آثار محمدرضامهزاد است که در ابعاد بزرگ و متوسط به صورت سیاه و سفید و رنگی در گالری شماره یک عمارت سعدی حوزه هنری ارائه شده اند، این آثار از سال ۹۴ تاکنون عکاسی شده و از روز جمعه ۱۸ آبان لغایت روز ۲۹ آبان ماه جهت بازدید عموم دایر می باشد.

مهزاد در خصوص آثار به نمایش درآمده در این نمایشگاه گفت: نخستین عکس این نمایشگاه عکسی است برای خوش آمدگویی به بازدیدکنندگان، این اثر تصویر یک دوچرخه و کهکشان است. ولی ۱۹ عکس دیگر طبیعت است که البته طبیعت معمول نیست و عکس هایی است که بیشتر نزدیک به نقاشی است.

وی افزود: بیشتر این عکس ها از اطراف کوهرنگ گرفته شده است و چهار عکس نیز از مناظر اطراف باغ بهادران اصفهان است که با تغییر کنتراست و در ادیت به تصویر نهایی رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه سومین نمایشگاه انفرادی من است، نخستین نمایشگاهم را در سال ۱۳۵۶ در سینما آزاد اصفهان و دومین را در سال ۹۳ در گالری نگاه نو و اکنون سومین نمایشگاهم را در گالری عمارت سعدی برگزار کرده ام.

این هنرمند تصریح کرد: شغل اصلی من چاپ عکس است و به دلیل علاقه به عکاسی می پردازم و معتقدم بیننده باید خودش از عکس لذت ببرد و در این نمایشگاه سعی کرده ام دید مرسوم به عکاسی طبیعت را نداشته باشم و آنچه در عکاسی طبیعت مرسوم است را نادیده گرفته ام.

گفتنی است، محمدرضا مهزاد، متولد ۱۳۳۱ است و عکاسی را از سالها قبل آغاز نموده و اکنون نیز دارای لابراتور عکاسی است و مدت نیم قرن است که در زمینه عکاسی فعالیت می کند.