- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

شوالیه هنر و ادبیات فرانسه میهمان جشنواره فیلم مقاومت می‌شود

John-Gianvito-Moqavemat

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت؛ جیانویتو علاوه بر داشتن سمت استادی در کالج امرسون، در دانشگاه‌های ماساچوست بوستون، رد آیلند، و دانشگاه بوستون تدریس کرده است.

در این خبر آمده است: سینمای جیانویتو دارای گرایش سیاسی است که سیاست‌های جنگ طلبانه آمریکا در جنگ‌های خلیج فارس و افغانستان، و همچنین حضور نظامی آمریکا در فیلیپین را به نقد کشیده است. او سینمای خود را در برابر «سینمای غفلت و بیگانگی» قرار می‌دهد. او در سال ۲۰۰۱ از سوی وزارت فرهنگ فرانسه موفق به کسب عنوان شوالیه در هنر و ادبیات شد.

او به فیلمسازی و نقد فیلم نیز اشتغال دارد. در سال ۲۰۰۷ مستند Profit Motive and the Whispering Wind را ساخت که جوایز بسیاری را دریافت کرد و مجله معتبر Time Out، این اثر جیانویتو را در میان ۵۰ مستند برتر طول تاریخ جای داد. آثار جیانویتو در جشنواره‌های بزرگی چون ونیز، لوکارنو، و تورنتو به نمایش در آمده و حائز جایزه شده‌اند.

گفتنی است پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت به همت بنیاد فرهنگی روایت فتح، انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس با همکاری مراکز و سازمان های مختلف از ۵ تا ۹ آذر ماه جاری به دبیری محمد خزاعی در تهران برگزار می‌شود.