- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

ابوالفضل زرویی نصرآباد طنزپرداز برجسته درگذشت + پیام‌های تسلیت + جزئیات مراسم تشییع

zaruee

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از روابط عمومی سپهر سوره هنر، ابوالفضل زرویی نصرآباد شاعر برجسته طنز کشورمان درگذشت. وی متولد اردیبهشت ۱۳۴۸ در تهران در ۴۹ سالگی به دلیل عارضه قلبی دار فانی را وداع گفت.

او با اسم‌های مستعار ملانصرالدین، چغندر میرزا، ننه قمر، کلثوم ننه، آمیز ممتقی، میرزا یحیی و عبدل در نشریاتی مانند نشریات مؤسسه گل آقا، همشهری، جام جم، ایرانیان، انتخاب،زن، مهر، کیهان ورزشی، بانو، جستجو، عروس و تماشاگران طنز نوشته‌است.  مراسم تشییع این هنرمند فقید متعاقبا اعلام خواهد شد.

پیام‌های تسیلیت مدیران و هنرمندان

حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی:

زرویی نصرآباد قلم دهخدا و عبید را در نسل جدید جان داد

خبر ناگوار درگذشت چهره صاحب نام طنزنویسی در مطبوعات ایران، «ابوالفضل زرویی نصرآباد»، اندوه فراوانی را بر دل های اهالی قلم جاری ساخت.

او که قلمش از گل آقا تا جام جم و همشهری و بسیاری از مطبوعات، نماینده نسلی از طنز نویسان ارزشمند کشورمان بود. به قول مرحوم گل آقا، زرویی نصرآباد قلمی که عبید و دهخدا در دست داشتند، بی‌صاحب نگذاشت و طنز را در نسل جدید جان داد.

بی شک طنز نویسی در مطبوعات ایران وامدار قلم طنازانه و با وقار اوست.

درگذشت این عزیز سفرکرده را به خانواده گرامی اش و  نیز خانواده مطبوعات تسلیت می گویم.

 

 

ناصر فیض مدیر دفتر طنز حوزه هنری:

پتکی بر دل آیینه

«انالله و انا الیه راجعون»

خبر پتک سنگین در آیینه بود.

تسلیت به همه

 

سید مسعود شجاعی طباطبایی مدیر مرکز تجسمی حوزه هنری:

مگر می شود پر کشیده باشی؟!

دیگه این یکی نه، انتظار هر اتفاقی رو داشتم اما این اتفاق نه، ابوالفضل زرویی نصرآباد مهربان و نازنین هم از بین ما پر کشید. مگر می شود؟!

احمدآباد مستوفی جایی که ابوالفضل عزیزی زندگی می کرد جایی که اگر دلتن

می شدی به آنجا می رفتیم و با دیدن روی گشاده مردی از دیار طنز روحمان آرام می گرفت. حالا خالی است مگر می شود؟! در این ماه این چهارمین عزیزی و دوستی است که از دست می دهم و بسیار سخت… خدایا روح نازنین ابوالفضل را قرین رحمت کن. خدایا به ما که مانده ایم بهت زده و پریشان و به خناواده گرامی اش صبر عطا کن.

 

رضا کیانیان:

او واقعا وجود داشت

متاسفم از رفتن ایشان. نمی دانم ملانصر الدین واقعا وجود داشت یا نه، ولی ایشان واقعا وجود داشت. نامش همیشه زنده باد و روحش شاد.

 

داریوش کاردان مجری سلسله شب شعر طنز در حلقه رندان که زنده یاد زرویی نصرآباد بنیان گذاشت:

باور کردن رفتنت سخت است

در سوگ طنز، در سوگ سرکرده با معرفت های عالم، قربون اون دلای تک سرنشین عزیزدل طنزپردازان دردمند… بسیار غمگینم و دلم نمی خواهد زیاد حرف بزنم از بزرگی تو مردانگی ات، از دست حمایتی که بر سر جوانان طناز داشتی، از خدماتت و… اما این سخن ها بماند تا وقت دیگر. می روم تا در گوشه ای غمبرک بزنم و بسیار بگریم. باور کردن رفتنت سخت است…

 

سید عباس حسین نژاد قائم مقام سپهر سوره هنر:

رسید آن روز که نباید

آن روز که نباید رسید و این گریه بند نمی آید. آخ برادرم و استادم ابوالفضل زرویی نصرآباد که دیگر نیستی و نیستی و نیستی… این قلب از داغ تو تا کی خواهد سوخت.

 

سید حسین متولیان:

این شوخی آخر اصلا قشنگ نبود!

آقای ابوالفضل زرویی نصرآباد عزیزم

این شوخی آخرتان اصلا قشنگ نبود. سفر بخیر سرسلسله با معرفت های عالم

 

جزئیات تشییع پیکر زنده یاد ابوالفضل زرویی نصرآباد

مراسم تشییع پیکر زنده یاد ابوالفضل زرویی نصرآباد هنرمند فقید، طنزپرداز و پژوهشگر ادبی فردا(دوشنبه ۱۲ آذر) از ساعت ۹:۳۰ صبح در حوزه هنری برگزار می‌شود.

ابوالفضل زرویی نصرآباد شاعر، پژوهشگر و طنزپرداز برجسته شب گذشته (شنبه دهم آذرماه) پس از سال‌ها درگیری با بیماری در منزل خود، دار فانی را وداع گفت.