- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

جشنواره فیلم فجر در دیده شدن بازیگر موثر است

banipal-shomon

بانیپال شومون که امسال در ۳ فیلم سینمایی جشنواره فجر حضور دارد و صدا پیشگی یک انیمیشن را نیز به عهده گرفته است به خبرنگار سوره سینما گفت: سال گذشته در نقش هایی تقریبا کوتاه در ۳ فیلم «جاده قدیم»، «تنگه ابوقریب» و «خجالت نکش» حضور داشتم و به نظرم جشنواره فیلم فجر فرصت مناسبی برای دیده شدن است.

وی بیان کرد: امسال فیلم های «پالتو شتری» ساخته مهدی علی میرزایی، «غلامرضا تختی» به کارگردانی بهرام توکلی و «شبی که ماه کامل شد» ساخته نرگس آبیار را در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر دارم در فیلم اول نقش بلندتری را ایفا کرده ام. به نظرم آثاری که هر سال به جشنواره راه پیدا می کنند به معنی برتری شان نسبت به سایر فیلم ها نیست.

شومون ادامه داد: هرساله آثار متفاوتی در جشنواره ها در سطوح مختلف حضور دارند و به هرحال بخشی هم به سلیقه ها مربوط می شود اما به هر حال این رویداد مهم سینمایی بستر مهمی برای دیده شدن است که شرایطش با اکران عمومی فرق دارد و البته مخاطبانش هم فرق می کند. ضمن اینکه فیلم ها در این عرصه مورد قضاوت هم قرار می گیرند.

این بازیگر در پاسخ به اینکه حضور در جشنواره سال گذشته چه تاثیر بر شناخته شدن و پیشنهادهای بازیگری داشته است، گفت: جشنواره سال گذشته در پیشنهادهای بعدی بی تاثیر نبود و از همان رویداد برخی لطف داشتند و با من تماس گرفتند و این اتفاق خوبی است که برای هر بازیگری رخ می دهد.

وی همچنین درباره دیگر فعالیت های خود گفت: در این دوره جشنواره انیمیشن «آخرین داستان» اشکان رهگذر نیز حضور دارد و خوشحالم که در این پروژه هم سهمی داشته ام. این روزها نیز مشغول یک کار تئاتر هستم. نمایش «وقتی خروس غلط می خواند» به کارگردانی علی شمس را تمرین می کنیم که از ۲۴ دی ماه روی صحنه ایرانشهر خواهد رفت.