- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

مجموعه جدید مدیری در راه/ «دودکش» و «خروس» جذاب هستند

mehran-modiri

مهران مدیری به زودی ساخت مجموعه‌ای برای شبکه نمایش خانگی را آغاز می‌کند.

 الوند نویسنده مجموعه‌های طنز درباره فعالیت‌های جدیدش به سوره سینما گفت: مشغول مذاکره برای تولید مجموعه‌ای جدید به کارگردانی مهران مدیری هستیم. ابتدا باید مجوزهای لازم را دریافت کنیم و بعد روی طراحی داستان‌ها فکر کنیم و بعد مقدمات تولید فراهم شود. این مجموعه مثل «قهوه تلخ» و «ویلای من» برای شبکه خانگی تولید می‌شود.

وی نویسنده«ویلای من»  درباره موفقیت این مجموعه در مقایسه با «قهوه تلخ» گفت: نه تنها «ویلای من» بلکه هیچ مجموعه‌ای به لحاظ فروش میدانی قابل مقایسه با «قهوه تلخ» نیست. کف فروش «قهوه تلخ» در بدترین شرایط فاصله زیادی با فروش مجموعه‌های دیگر داشت. بعید می‌دانم چنین موفقیتی دوباره تکرار شود.

این نویسنده افزود: شاید حتی خود کارگردان یعنی مهران مدیری هم نتواند دوباره با این میزان موفقیت مجموعه‌ای را تولید کند. موفقیت «قهوه تلخ» دلایل متعددی داشت. سال ۸۸ به لحاظ شرایط اقتصادی و سیاسی خیلی با امروز فرق داشت و به اقبال «قهوه تلخ» دامن زد. این مجموعه اولین مجموعه‌ای بود که مدیری در شبکه خانگی توزیع می‌کرد و نوعی تازگی داشت. در عین سه سالی که درگیر این مجموعه بودیم فضای تبلیغاتی خوبی از جمله نصب بیلبوردها در سطح شهر داشتیم. در حال حاضر نصب بیلبورد برای کمتر مجموعه‌ای و حتی فیلم سینمایی در ابعاد گسترده اتفاق می‌افتد چون هزینه‌ها بسیار بالاتر رفته است.

وی گفت: با توجه به شرایط فروش «ویلای من» چندان هم بد نبود. البته دیگر محصولات فرهنگی هم مورد استقبال مخاطب قرار نمی‌گیرند. ریزش مخاطب تلویزیون مسئله‌ای است که همه به آن اذعان دارند. با توجه به مشکلات مالی تلویزیون بعید می‌دانم من و همکارانم بتوانیم به آن سمت برویم. نمی‌خواهم بگویم نویسنده‌های گرانی هستیم ولی هزینه ما نسبت به دیگر گروه‌ها بالاتر است.

الوند افزود: تلویزیون در حال حاضر تولیداتش محدود به تقسیم‌بندی‌های ماه رمضان، نوروز و پاییز است. فراتر از این تقسیم‌بندی تولیدی ندارد.

این نویسنده درباره مجموعه‌های طنز در حال پخش گفت: نتوانستم با دقت پیگیری کنم. اما همان میزانی هم که تماشاگر این مجموعه‌ها بودم می‌توانم بگویم که «دودکش» به دلیل فضای نو و دو بازیگر اصلی بهنام تشکر و هومن برق‌نورد که مخاطب با آنها خاطره دارد توانسته مخاطب را پای تلویزیون بکشاند. طنز سعید آقاخانی در «خروس» هم به نظرم جذاب است.

الوند نویسنده مجموعه‌های «قهوه تلخ»، «ویلای من» و فیلم‌های «هر چی تو بخوای» و «مزاحم» و … است.