- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

ندا بخشی از تجربه‌های خودم بود/ «معکوس» به شأن مخاطب احترام می‌گذارد

leila-zare

به گزارش خبرنگار سوره سینما [1]، لیلا زارع که امسال با فیلم سینمایی «معکوس» ساخته پولاد کیمیایی در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت، در این باره بیان کرد: متاسفانه اتفاقی که در اولین روز برای فیلم رخ داد خیلی جالب نبود و به نظرم جشنواره باید در این زمینه پاسخگو باشد. اگر همه چیز طبق برنامه اتفاق می افتاد در فضای درست تری می توانستیم درباره اکران این فیلم در سینمای رسانه صحبت کنیم.

وی درباره موضوع و محتوای «معکوس» گفت: فیلمنامه را به لحاظ فرم و محتوا بسیار دوست داشتم و اگرچه از همان ابتدا به نقش ندا علاقمند شدم اما بعد از گفتگو با کارگردان و دیگر عوامل جذابیت های این کاراکتر برایم چندبرابر شد. من فکر می کنم ندا بخشی از تجربه زندگی خودم بود و نه تنها من که خیلی از دختران سرزمین من چنین تجربه هایی داشته اند. این محدودیت ها برای نسل من است. حرفی که فیلم می زند در قالب نمادهایی مثل رانندگی و ماشین سواری که اتفاقا نماد به روزی هست در جهت محتوای فیلم رقم خورده و خوب هم درآمد.

makoos [2]

زارع اشاره کرد: حتی شاید بتوان گفت ندا با تمام دختران نه تنها سرزمین من بلکه جهان درد مشترک دارند و حرفش به خوبی در فیلم بیان شده است. «معکوس» جدا از معضلات اجتماعی و تبعاتش از نظر تکنیک به قدری جذابیت دارد که همه را دعوت می کنم ببینند. این فیلم با حضر تورج منصوری در مقام مدیر فیلمبرداری لحظات و تصاویری ساخته که برای مخاطب دیدنش جذاب است اکشنی که میبینید در شان مخاطب است و به او احترام گذاشته و تماشای آن خالی از لطف نیست من این را یک فیلم اجتماعی می دانم تا اکشن.

این بازیگر درباره همگونی سینمایی پولاد کیمیایی با پدرش گفت: قطعا پولاد از پدرش مسعود کیمیایی تاثیر گرفته و این کاملا طبیعی است اما نکته مهم که ویژگی کار پولاد است اینکه به بحث روز و موضوعات داغ همین دوره اشاره می کند. دغدغه های پولاد کیمیایی برای اتفاقاتی است که همه ما در جامعه دیده ایم و شنیده ایم. اولین تجربه سینمایی پولاد با عنوان «معکوس» درباره معضلات اجتماعی، تبعاتش و درد مشترک بین تمام نقش هایی است که در این فیلم وجود دارند.