- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

رسانه‌ها به واکاوی و تبیین ابعاد بیانیه «گام دوم انقلاب» بپردازند/ زبان مشترک میان رسانه و دانشگاه به چشم نمی‌خورد

chalesh-resaneh

به گزارش سوره سینما [1]، در ابتدای این مراسم، دکتر سید بشیر حسینی در خصوص بیانیه مقام معظم رهبری درباره گام دوم انقلاب اسلام گفت: رسانه‌ها باید ابعاد مختلف این بیانیه مهم و حیاتی را واکاوی کرده و با ابزار متفاوت رسانه ای به مخاطبان مخصوصا نسل جوان ارایه کنند تا تبیین زوایای مختلف این بیانیه به شکل حرفه‌ای به مخاطبان عرضه شود.

وی در ادامه در خصوص شرایط فعلی رسانه‌های کشور گفت: متاسفانه اغلب رسانه‌های کشور به لحاظ ابعاد حرفه‌ای در شرایط ایده آلی به سر نمی‌برند وحتی برخی از رسانه‌ها در مواقع حساس قواعد رسانه‌ای را به درستی رعایت نمی‌کنند.

حسینی ادامه داد: کوتاه و خلاصه گویی، امروزی بودن ادبیات خبرهاو ایجاد فضای دوسویه، سه رکن اساسی یک رسانه استاندارد به شمار میرود که متاسفانه رسانه‌ای که تمام این سه رکن را بهم در یک سبد داشته باشد، به تعداد انگشت‌های یک دست هم نمیرسد.

این مدرس سواد رسانه‌ای درخصوص تاثیر ارتباط دوسویه دانشگاه‌ها و رسانه‌ها بر رفع نیاز‌های مردم در حوزه‌های اجتماعی گفت: دانشگاه‌ها باید همزمان با توجه عمق مسائل به فرم و نحوه ارابه آن هم بپردازند و سعی کردند موضوعات مختلف را نگاه مردم عادی جامعه مورد تحلیل و بررسی قرار دهند.

در ادامه این مراسم، علی فروغی مدیر شبکه سوم سیما درباره بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری گفت: بدون شک این بیانیه در بهترین زمان ممکن و با پرداختن به همه زوایای انقلاب اسلامی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی ارایه شده است که در این برهه زمانی مسئولیت خطیری بر عهده رسانه‌ها است تا با زبان رسانه به تبیین ابعاد مختلف این بیانیه بپردازند.

وی درباره شرایط فعلی ارتباط میان دانشگاه و رسانه گفت: متاسفانه شرایط پیش روی ارتباط دوسویه میان دانشگاه و رسانه به هیچ عنوان مساعد نیست بطوری که برخی مواقع احساس میشود هیچ زبان مشترکی میان رسانه و دانشگاه به چشم نمیخورد.

فروغی در این خصوص پیشنهاد کرد: افزایش تعاملات نخبگان دانشگاهی با مدیران و مسئولین رسانه‌ها یکی از راهکار‌های اساسی بهبود تعاملات دوسویه میان دانشگاه و رسانه است.

گفتنی است، در پایان این مراسم از سایت جامع مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع) به آدرس rushd.ir [2] به طور رسمی رونمایی شد.