سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۲ اسفند ۱۳۹۷ در ۱۲:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

یاد ام الاسرای ایران در حوزه هنری نکوداشته می‌شود

behjat-afraz

آیین نکوداشت بهجت افراز مادر اسرای ایران با عنوان «بانوی باران» روز چهارشنبه ۱۵ اسفند ماه در تالار سوره حوزه هنری برگزار می‌شود.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی سپهر سوره هنر، مراسم «بانوی باران» که از ساعت ۱۶ روز چهارشنبه ۱۵ اسفند ماه در تالار سوره حوزه هنری برگزار می شود، به تقدیر از بهجت افراز به عنوان شخصیتی ملی اختصاص دارد.

در این آیین نکوداشت، منصوره قدیری، همسر سرلشکر مرسل آهنگری آزاده ده‌سال اسارت خاطرات خود را از تلاش ها و زحمات افراز  مرور می کند.

این تقدیر از سوی حجت السلام سید محمد حسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران به نمایندگی از جامعه آزادگان کشور صورت می گیرد.

در این مراسم همچنین از تلاش ها و زحمات خانواده بهجت افراز که او را در خدمت به آزادگان و کشور همراهی کرده اند، تقدیر می شود.

بهجت افراز در سال ۱۳۱۲ در شهرستان جهرم از استان فارس زاده شد. وی ملقب به مادر اسرای ایران، خیر مدرسه ساز و از فعالان سال های جنگ و بعد از آن بود. کتاب های «چشم تر» و «ام الاسرا» از این شخصیت برجسته به چاپ رسیده و کتاب «جایگاه زن در اسلام» نوشته «محمد عطیه الابراشی نویسنده مصری» را نیز به زبان عربی ترجمه کرده است. او سابقه ۱۸سال خدمت در اداره اسرا و مفقودین جنگ تحمیلی و ارتباط با آزادگان و خانواده های مفقودین سال های دفاع مقدس و تلاش برای بهبود شرایط آن ها را در افتخارات سابقه فعالیت های خود یدک می کشد. افراز ۲۴ دی ماه امسال دار فانی را وداع گفت.

behjat-afraz-cover

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>