- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

شفاف‌سازی سوره سینما در واکنش به یک رفتار غیر حرفه‌ای + فایل صوتی

abbasmirza

به گزارش سوره سینما [1]، پیرو خبری که در سایت سوره سینما مبنی بر برگزاری نشست تحلیلی «جوان‌گرایی در سینما» [2] که در ١٣ اسفندماه منتشر شد، اهالی رسانه نسبت به توهین‌های کارگردان فیلم «خون خدا» واکنش نشان داده و اعتراضات خود را اعلام کردند.

عباس‌میرزایی نسبت به حواشی پیش آمده یادداشتی را در اختیار یکی از رسانه های رسمی [3] قرار داده است که صحبت های خود در نشست را نقض می کند. متن این یادداشت به شرح زیر است:

«خواهش می‌کنم از این سخنان سوءبرداشت نشود، بنده قرار نبوده و نیست به دوستان و اساتید باوجدان و مستقل خود در حوزه‌ی رسانه و نقد در سینما توهین کرده و کلی صحبت کنم. قطعا روی سخن بنده با کسانی‌ است که از تریبون در اختیار خود تیشه به ریشه‌ی سینما، نقد در سینما و رسانه در سینما می‌زنند و منظورم به هیچ عنوان همه منتقدان و اهالی رسانه نبوده است.

اکثریت قریب به اتفاق اهالی رسانه و منتقدان و روزنامه‌نگارانی که در سینما فعالیت می‌کنند از علاقمندان جدی این سینما هستند هرچند قطعا در بین این افراد کسانی نیز هستند که نیت‌هایی به غیر از رشد سینما در ذهن دارند. همانند برخی افراد که در خود سینما فعالیت می‌کنند. بسیاری از خبرنگاران و منتقدان فهیم سینما چه آثار من را دوست داشته باشند و چه دوست نداشته باشند، از دوستان بسیار خوب من هستند.»

با توجه به خلاف واقع بودن نظرات این کارگردان وهمچنین اصرار بر تکذیب صحبت هایش؛ سایت سوره سینما به منظور حفظ و صیانت از اعتبار خود و آنچه که در این نشست اتفاق افتاد واجب می داند بخشی از این نشست تحلیلی را در قالب فایل صوتی منتشر کند.

لازم به ذکر است بخشی از فایل صوتی به منظور سهولت در انتقال مفهوم تقطیع شده و در صورت لزوم فایل کامل در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد.

بخش اول فایل صوتی صحبت‌های مرتضی‌علی عباس‌میرزایی در نشست «جوان‌گرایی در سینما»:

http://sourehcinema.ir/website_contents/uploads/2019/03/Javan-Garaee-Abbasmirzaee1.mp3 [4]

بخش دوم فایل صوتی صحبت‌های مرتضی‌علی عباس‌میرزایی در نشست «جوان‌گرایی در سینما»:

http://sourehcinema.ir/website_contents/uploads/2019/03/Javan-Garaee-Abbasmirzaee2.mp3 [5]