- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

نمایش فیلم کوتاه «ذبح» در هفت جشنواره بین‌المللی

zebh

به گزارش سوره سینما [1]، اکران فیلم کوتاه «ذبح» در هفت جشنواره بین‌المللی در کشورهای روسیه، آمریکا، سوئیس، کامرون، مراکش و انگلستان در ماه آوریل انجام می‌گیرد.

فیلم «ذبح» به نمایندگی سینمای کوتاه ایران تنها فیلم راه‌یافته به بخش فیلم کوتاه پانزدهمین جشنواره کازان روسیه است و قابل توجه است که تنها ۱۰ فیلم به بخش رقابتی این جشنواره راه پیدا کرده‌اند.

«ذبح» به کارگردانی آکو زندکریمی و سامان حسین‌پور و از تولیدات مشترک حوزه هنری کردستان و انجمن سینمای جوانان سندج با ۹ فیلم دیگر از کشورهای: نپال، مالزی، روسیه، قزاقستان، مراکش، مصر، فرانسه، قرقیزستان و آمریکا به رقابت خواهد پرداخت.

شایان ذکر است، سال گذشته فیلم بلند «گلنسا» ساخته ستار چمنی‌گل از فیلم‌سازان کردستانی در این جشنواره حضور داشت.

پانزدهمین دوره این جشنواره در شهر کازان روسیه و از تاریخ ۲۴ الی ۳۰ آوریل برگزار می‌شود.

همچنین دومین جشنواره Art Slope آمریکا میزبان هفت فیلم ایرانی است که در این میان فیلم کوتاه «ذبح» به کارگردانی مشترک آکو زندکریمی و سامان حسین‌پور نیز در میان آثار راه‌یافته حضور دارد. این جشنواره ششم و هفتم آوریل برگزار می‌شود.

فیلم کوتاه «ذبح» توانست به هشتمین جشنواره لوگانو سوئیس راه پیدا کند. هشتمین جشنواره فیلم لوگانو هر ساله در شهری با همین نام در جنوب سوئیس برگزار می‌شود و هر سال موضوع خاص را به عنوان تم اصلی فیلم‌های بخش مسابقه معرفی می‌کند و فیلم‌ها نسبت به این موضوع داوری و معرفی می‌شوند که امسال فیلم کوتاه «ذبح» ساخته مشترک آکو زندکریمی و سامان حسین‌پور از ایران حضور دارد و با فیلم‌هایی از کشورهای: ایتالیا، اسپانیا، اندونزی، سوئیس، بلغارستان، فرانسه، کانادا و آمریکا به رقابت خواهد پرداخت.

هشتمین دوره این جشنواره از ۷ تا ۱۴ آوریل برگزار می‌شود.

در ادامه حضورهای فیلم کوتاه «ذبح»، هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم وکراتزه روسیه نیز این فیلم را به عنوان یکی از فیلم‌های راه‌یافته به این جشنواره انتخاب کرده است. این جشنواره که هفتمین دوره خود را از ۹ تا ۱۴ آوریل برگزار می‌کند در یکی از شهرهای روسیه به اسم ولگگراد برگزار می‌شود.

دومین جشنواره بین‌المللی دانشجویی آگادیر مراکش نیز فیلم کوتاه «ذبح» را برای رقابت و اکران در جشنواره خود انتخاب کرده است. این جشنواره که با همت دانشگاه ابن زهر برپا شده است از روزهای ۲۵ تا ۲۷ آوریل در محیط دانشگاه و آمفی تئاتر دانشگاه ابن زهر آگادیر برگزار می‌شود.

همچنین هفتمین دوره جشنواره فیلم بافوسام که در شهری با همین نام در کامرون برگزار می شود نیز از فیلم کوتاه «ذبح» و عوامل این فیلم دعوت کرده که در این جشنواره حضور داشته باشند. گفتنی است که هفتمین دوره این جشنواره از ۱۰ تا ۱۳ آوریل در شهر بافوسام کامرون برگزار می‌شود و فیلم‌های راه‌یافته را به رقابت می‌گذارد.

و در پایان نیز دومین دوره جشنواره فیلم نیولین انگلستان نیز فیلم کوتاه «ذبح» ساخته آکو زندکریمی و سامان حسین‌پور را برای حضور در بخش رقابتی جشنواره انتخاب کرده است. دومین دوره این جشنواره در شهری با نام نیولین از ۴ تا ۷ آوریل برگزار می‌شود.

فیلم کوتاه «ذبح» به نویسندگی و کارگردانی آکو زندکریمی و سامان حسین‌پور تولید مشترک حوزه هنری کردستان و انجمن سینمای جوانان سنندج است که داستان خانواده‌ای را روایت می‌کند که برای گذران یک زمستان سخت مجبور می‌شوند گاو خود را بفروشند اما پسر خانواده از این اتفاق خوشحال نیست و گاو را فراری می‌دهد.

عوامل فیلم ذبح عبارت‌اند از: نویسنده و کارگردان: آکو زندکریمی، سامان حسین‌پور، برنامه ریز و دستیار کارگردان: اشکان ساعدپناه، بازیگران: فریدون حامدی، شب‌بو سلیمانی، محمد قبادی، سامان عبودی، غفار خالدی، شفیع امینی، فیلم‌بردار: حامد بقاییان، دستیاران: نوید زارع و آرمان صیدی، صدابردار: محمد توریوریان، دستیار: مبین قادری، طراح و اجرای صحنه و گریم و لباس: ایوب شیخ احمدی، دستیار: امین سنجربیگی، مدیر تولید: آرمین پورمحمد، دستیاران: سامان عبودی و رزگار محمدی و پیام محمدی، تدوین: توفیق امانی، صداگذاری: حسین قورچیان، اصلاح رنگ: علیرضا هدایی، تهیه کننده: انجمن سینمای جوانان سنندج و حوزه هنری استان کردستان.