- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

روح الله حسینی مدیرکل دفتر جشنواره‌ها و همکاری‌های بین‌الملل سازمان سینمایی شد

ruholaah-hoseini

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از روابط عمومی سازمان امور سینمایی و سمعی بصری، در حکم ریاست سازمان سینمایی خطاب به حسینی آمده است: امید است با هماهنگی و همکاری موثر واحدهای تابعه سازمان و بهره گیری از ظرفیت های حرفه ای و صنفی  در پیشبرد کلان برناهم های وزارت متبوع و برنامه جامع سازمان و هدایت و نظارت بر جشنواره ها و ا مور بین الملل موفق و موید باشید.

پیش از این محمود اربابی معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی با حفظ سمت به عنوان سرپرست عهده دار این مسئولیت بودند.

روح الله حسینی دارای مدرک دکترای تخصصی ادبیات فرانسه با گرایش ادبیات تطبیقی از دانشگاه تهران و عضو هیات علمی گروه مطالعات اروپا در همین دانشگاه است. حسینی از موسسین و مدیرعامل مدرسه ملی سینمای ایران بود که اخیراً در سازمان امور سینمایی ادغام گردیده است. از سوابق اجرایی دکتر حسینی میتوان به مدیر کل دفتر مطالعات، دانش و مهارتهای سینمایی، مدیرعامل و دبیر شورای علمی مدرسه ملی سینمای ایران، رییس موسسه مطالعات آمریکای شمالی و اروپا در دانشگاه تهران، مدیر کل آموزش در بنیاد سعدی، مدیر بخش مطالعات فرانسه در دانشکده مطالعات جهان، عضو شورای سیاستگذاری جایزه سال پژوهش سینمایی و دبیر هیات تحریریه مجله فرانسوی زبان تهران اشاره کرد.

این استاد دانشگاه همچنین مقالات متعددی در زمینه هنر و ادبیات ایران و جهان در مجلات مختلف داخلی و خارجی به زبان های فارسی، فرانسوی و انگلیسی منتشر کرده است. در همین زمینه و در جشنواره بین المللی دانشگاه های تهران و علوم پزشکی تهران که در اوایل اردیبهشت سال جاری برگزار شد، از این عضو هیات علمی دانشگاه تهران به عنوان مولف برتر حوزه بین الملل دانشگاه، تقدیر به عمل آمد.