- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

فیلم سینمایی «سرزمین آبی» به زودی مقابل دوربین می‌رود

sarzamin-abi

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از مشاور رسانه ای پروژه، سیدرضا محقق تهیه‌کننده سینما از آغاز مراحل تولید فیلم سینمایی «سرزمین آبی» به کارگردانی سیدعلی فخر موسوی که به تازگی پروانه ساخت دریافت کرده و این روزها مراحل پیش تولید را سپری می‌کند، خبر داد.

به گفته محقق این فیلم به صورت کامل در داخل ایران فیلمبرداری می‌شود و مراحل پس از تولید آن در خارج از کشور انجام خواهد شد.

علی فخر موسوی پیش از این سابقه ساخت فیلم «خاطرت پاییزی» را به صورت مشترک با چک، اوکراین و ایران دارد که در جشنواره‌های متعدد بین‌المللی حضور یافت و موفق به کسب ۱۱ جایزه بین‌المللی  و نشان یادبود قربانیان جنگ سازمان ملل و اتحادیه اروپا اشاره کرد.

سیدرضا محقق تهیه کننده سینما نیز پیش از این تهیه‌کنندگی آثاری همچون «او خوب سنگ می‌زند»(بردو)، «ممیرو»، «ایرو»، «برادران سرزمین من» و «نگاهی به آسمان» را بر عهده داشته و موفق به کسب جوایزی از جشنواره‌های بین‌المللی سراسر جهان شده است که از آن جمله می‌توان به جایزهٔ فیپرشی و جریان‌های نو در بیستمین جشنواره فیلم پوسان، زردآلوی نقره‌ای بهترین فیلم بلند و جایزه هیئت داوران کلیسای جهانی در  سیزدهمین جشنوارهٔ بین‌المللی فیلم زردآلوی طلایی ایروان و همچنین جایزهٔ نتپک در چهارمین جشنواره فیلم کشورهای آسیا پاسفیک برای فیلم «ممیرو» اشاره کرد.

«سرزمین آبی» اولین همکاری سیدعلی فخر موسوی و سیدرضا محقق است که به زودی و پس از انتخاب بازیگران و عوامل پشت دوربین وارد مرحله تولید می‌شود.