- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

اولین حضور بین‌المللی فیلم کوتاه «آرزو» در جشنواره هوف آلمان

arezoo

به گزارش سوره سینما [1]، پنجاه و سومین دوره جشنواره بین المللی فیلم Hof امسال میزبان فیلم کوتاه «آرزو» ساخته علیرضا قاسمی و علیرضا اسفندیارنژاد به نمایندگی از ایران است. فیلم کوتاه «آرزو» که به تازگی آخرین مراحل پس‌تولید خود را در کشورآلمان به اتمام رسانده است  محصول مشترک شبکه‌ی ARTE و SWR  است.

جشنواره هوف در سال ۱۹۶۷ تاسیس شده است و مهم‌ترین رویداد سینمایی کشور آلمان پس از فستیوال فیلم برلین به حساب می‌آید. فیلمسازانی نظیر جیم جارموش، وین وندرس، مارین اده، پیتر جکسون، ورنر هرتسوگ، تام تیکور و کارولین لینک تنها معدود نام‌های بزرگی هستند که نخستین حضور‌ بین‌المللی خو‌د را در این جشنواره تجربه کرده‌اند. این رخداد سینمایی محفل فیلم‌های آلترنیتیو و سکویی برای کشف فیمسازان جوان است.

قاسمی و اسفندیارنژاد هر دو فارغ التحصیل سینمای دانشگاه هنر تهران هستند که پیشتر با فیلم‌های وقت نهار، ساقی، بهتر از نیل ارمسترانگ و میانبر موفقیت‌های ملی و بین‌المللی بسیاری را کسب کرده‌اند. این دومین همکاری این دو فیلمساز در مقام نویسنده و کارگردان بعد از فیلم  کوتاه میانبر است.

فیلم کوتاه آرزو پیشتر در دوم اکتبر امسال، اولین اکران خود را در سینماتک فرانسه تجربه کرده است. همچنین در خلاصه فیلم آمده است:  «آرزو نمیخواهد از مادرش جدا شود.»