- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

بازدید رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی از روند بازسازی سینما «ایران» ارومیه

hozeh-azarbayjan

به گزارش سوره سینم [1]ا، در  این بازدید مسئول سینما های حوزه هنری آذربایجان غربی با ارایه گزارشی از پروژه بازسازی سینما ایران ارومیه و شروع به کار این سینما با طراحی داخلی جدید و مدرن در راستای راحتی و رضایت علاقه‌مندان سینما گفت :  باز سازی سینما ایران ارومیه تا آخر آبان ماه سال جاری به پایان می رسد .

مسعود یکانی در ادامه گزارش خود افزود:  سینما ایران ارومیه با دو سالن مجهز با ظرفیت ۴۵ و ۳۸۲ نفر ، در کنار کف سازی ، احیای سیستم نور ، صدا و تصویر و تهویه مناسب و همچنین دکوراسیون داخلی با صندلی های استاندارد  تا آینده‌ای نزدیک در اختیار مردم ارومیه قرار می‌گیرد.

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی نیز در این بازدید ضمن حضور در بخش های مختلف سینما ایران ارومیه و تاکید بر نظارت دقیق بر روند اجرای این بازسازی ،  از مدیریت و عوامل سینمایی استان تقدیر و تشکر کرد.

سینما ایران یکی از  سه سینمای فعال در شهرستان ارومیه است که آخرین بار در سال ۱۳۷۲شمسی بازسازی شده است.

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی ۲۱ مهر ماه سال جاری در جمع خبرنگاران رسانه های جمعی در حوزه هنری استان گفت :شهرستان ارومیه تا نیمه نخست سال ۱۳۹۹ شمسی با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان صاحب ۱۱ سالن مجهز و مدرن سینمایی می شود.

احد هوشمند قره‌باغ در این نشست خبری طی سخنانی با اشاره بر جایگاه سینما به عنوان یکی از مهمترین شاخص های فرهنگی و هنری در هر کشور و تاریخ درخشان سینما داری در آذربایجان غربی و شهرستان ارومیه اظهار داشت : بر اساس هماهنگی های صورت گرفته و تصمیمات اخذ شده در حوزه هنری استان ، موسسه بهمن سبز و سازمان سینمایی حوزه هنری ، سینما شهر و همچنین همکاری‌های استانداری آذربایجان غربی ، فرمانداری و شهرداری شهرستان ارومیه تعداد سینما های این شهرستان از  سه سینمای فرسوده فعلی به ۱۱ سینمای مدرن و مجهز افزایش پیدا می‌کند.