- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

بازدید رئیس سازمان تبلیغات اسلامی از پردیس سینمایی بهمن سنندج

ghomi-kordestan

به گزارش سوره سینما [1]، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور در این برنامه ضمن حضور در گالری پردیس سینمایی بهمن و همچنین سالن‌های مختلف این مکان فرهنگی، نمایشگاه کاریکاتور با عنوان «وحدت اسلامی» و کتابخانه تخصصی هنر را افتتاح کرد.

وی سپس با بازدید از سالن‌های مختلف پردیس سینمایی بهمن سنندج به صورت کامل در جریان امکانات آن قرار گرفت.

وی چند منظوره بودن سالن‌های سینما را یک کار بسیار ارزشمند عنوان کرد و افزود: در کنار توجه به سینما، توجه به دیگر هنرها از جمله تئاتر به عنوان یک هنر بسیار مهم باید در دستور کار قرار گیرد که خوشبختانه این موضوع بر اساس گزارش‌های ارائه شده به خوبی در این مرکز رعایت می‌شود.

حجت الاسلام قمی با اشاره به تغییرات تکنولوژی تصریح نمود: باید تلاش شود این همت صورت گرفته در احداث چنین مکان نمونه و زیبایی به صورت مستمر با تجهیزات مدرن و روز ارتقاء پیدا نموده که در نهایت منجر به کمک به امر توسعه استان در بخش‌های مختلف می‌شود.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در جریان بازدید حجت الاسلام قمی توضیحاتی در خصوص پردیس سینمایی بهمن و ظرفیت‌های آن را ارائه کرد و گفت: پردیس سینمایی بهمن سنندج با کاربری های مختلف یکی از مهمترین مکان های فرهنگی نه تنها در کردستان بلکه در منطقه است.

امین مرادی با اشاره به وجود سه سالن سینما و سایر کاربری های دیگر در این پردیس، اظهار داشت: پردیس سینمایی بهمن سنندج دارای سه سالن سینما، کتابخانه تخصصی هنر، فضای آموزشی، استودیوی حرفه ای صدا و تصویر، کافی شاپ، سالن اندیشه و غیره است.

در این دیدار امین مرادی رئیس حوزه هنری استان کردستان نیز در سخنانی با برشمردن امکانات پردیس سینمایی بهمن سنندج گفت: این پردیس بزرگترین پردیس سینمایی غرب کشور و مجهزترین سینمای کشور است که بخش اعظمی از نیازهای فرهنگی و هنری استان را پوشش می‌دهد.

وی با اشاره به حمایت‌های نماینده ولی فقیه، استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان از فعالیت‌های فرهنگی و هنری گفت: بخش اعظمی از اتفاقات صورت گرفته حاصل این توجه است و خوشبختانه مجموعه استان حمایت از فرهنگ و هنر را به عنوان یک عامل اصلی توسعه مورد توجه قرار داده‌اند.

مرادی با اشاره به نصراللهی‌زاده رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان که در مجموعه حضور داشتند افزود: در کنار تمامی حمایت‌های صورت  گرفته، نگاه توسعه ای دکتر نصراللهی‌زاده به موضوع هنر و فرهنگ بسیار ما را کمک نموده و تمامی اتفاقات صورت گرفته در چند سال اخیر از جمله استودیو مهر، کتابخانه تخصصی هنر، سینما آزادی بیجار، تاسیس دفتر حوزه هنری در بیجار، گالری مهر شهرستان بیجار، دانشنامه فرهنگ، هنر و تمدن و … حاصل توجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است که لازم می‌دانیم از تمامی حمایت‌هایی که صورت پذیرفته به صورت ویژه قدردانی نماییم.

وی با تاکید بر همکاری حوزه هنری و سازمان تبلیغات اسلامی گفت: خوشبختانه این همکاری از دیرباز وجود داشته و ما در حوزه هنری از مساعدت‌ها و کمک‌های سازمان در استان بهره برده ایم و انشاءالله این مهم با هدایت‌های صورت گرفته گسترش لازم را پیدا نموده و سبب خلق اتفاقات مبارک در حوزه مسائل دینی و تبلیغی و هنری شود.