- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

توضیح مدیر پخش حوزه هنری درباره اکران «۲۳ نفر»/ همه باید کمک کنیم فیلم بهتر دیده شود

Gholamreza-faraji

به گزارش سوره سینما [1]، غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی اکران و مدیر پخش سینماهای حوزه هنری در پاسخ به اظهارات تهیه‌کننده «۲۳ نفر» مبنی بر اینکه حوزه هنری فقط ۱۵ سینمایش را در اختیار فیلم «۲۳ نفر» قرار داده است، ضمن تاکید بر حمایت از فیلم بیان کرد: فیلم «۲۳ نفر» در سی و هفتمین جشنواره فجر سیمرغ زرین دریافت کرده و می‌طلبد همه ما کمک کنیم فیلم بهتر دیده شود.

وی در ادامه با بیان اینکه فیلم «۲۳ نفر» زودتر از تاریخ موعد در قرارداد خود اکران شده است توضیح داد: قرارداد فیلم «۲۳ نفر» ۲۱ مهرماه در شورای صنفی اکران بعد از فیلم «چشم و گوش بسته» ثبت شده است و طبق آیین نامه اکران «چشم و گوش بسته» می‌توانست تا ۹ هفته ادامه داشته باشد و ۱۸ دی ماه خاتمه نمایش آن بود.

فرجی با تاکید بر حمایت‌ها از فیلم «۲۳ نفر» تصریح کرد: فیلم «۲۳ نفر» با کمک شورای صنفی نمایش پنج هفته قبل از موعد نمایش در سینما‌های تهران اکران شد. البته فیلم‌های ارزشمند دیگری هم در این بازه زمانی مثل «منطقه پرواز ممنوع» و «بنیامین» در حال اکران هستند و از آنجایی که اکثر سینما‌های حوزه هنری در شهرستان‌ها تک سالنه هستند و این فیلم‌ها از فروش بالایی برخوردار هستند نمی‌توانستیم این فیلم‌ها را عوض کنیم و فیلم دیگری جایگزین کنیم.

مدیر پخش حوزه هنری با اشاره به نمایش «۲۳ نفر» در سالن‌های حوزه هنری در شهر‌های بزرگ کشور یادآور شد: با این حال در شهر‌های بزرگی مثل مشهد مقدس حدود ۱۰۰۰ نفر ظرفیت هویزه است و یا در اصفهان در ۴ سالن فیلم در حال نمایش است.

وی در پایان نیز با بیان اینکه مجتبی فرآورده تهیه کننده فیلم باید شرایط اکران را از پخش خود بپرسد، عنوان کرد: تاریخ و زمان اکران اولین نکته‌ای است که برای تهیه کننده مهم است و باید از پخش جویا شود.