- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

رسانه‌ها منفعت‌طلبانه علیه «لاله» موضع گرفتند

mahin-navidi

چهره‌پرداز فیلم سینمایی «لاله» ارائه تصویری تازه از زن ایرانی را یکی از ویژگی‌های این اثر دانست.

نویدی به سوره سینما گفت: من بابت حاشیه های شکل گرفته پیرامون این فیلم بسیار متاسفم و فکر می کنم واقعا بی مورد بود. حق این فیلم اینطور مسئله دار شدن نبود و به نظرم عده ای با نیت منفعت طلبانه خواستند سروصدای رسانه ای ایجاد شود.

وی افزود: واقعیت این است که لاله صدیق یک قهرمان زن ایرانی است و تولید فیلمی در مورد او در حداقلی ترین حالت ممکن قدرت بانوان ایرانی را به جهان نشان می دهد. عوامل این فیلم کار بزرگی انجام داده اند و این قصه بهانه ای شد تا بگوییم دخترانی از کشور ما تا چه حد می توانند موفقیت های جهانی داشته باشند. در سریال ها و فیلم های ما معمولا محوریت با یک مرد است و این موضوعی است که من همیشه به آن فکر می کنم. خوشحالم که در فیلم «لاله» یک کاراکتر زن نقش اصلی را بر عهده دارد.

این چهره پرداز سینما ادامه داد: این روزها آخرین سکانس‌های مجموعه «کلاه پهلوی» در حال فیلمبرداری است و من با این پروژه یک کار متفاوت را تجربه کردم. وقتی بناست یک سریال مربوط به تاریخ معاصر ایران تولید شود، به سبب عکس ها و فیلم هایی که از آن زمان موجود است، کار چهره پرداز بسیار سخت می شود. من برای گریم سریال «حجر ابن عدی» که مربوط به تاریخ صدر اسلام است با زحمت کمتری رو به رو بودم. برای کارهای تاریخی معاصر سعی می‌کنم تلفیقی از چهره های قدیمی و جدید را روی صورت بازیگر بنشانم تا مخاطب آن را پس نزند. به هر حال اگر بنا باشد به شکل صد در صدی بازیگر را به شکل یک زن ۱۰۰ تا ۱۵۰ سال قبل در بیاوریم ، تماشاگر این چهره را دوست ندارد.

مهین نویدی گریم فیلم‌های سینمایی «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند»، «عملیات مهد کودک»، «گزارش یک جشن» و … را بر عهده داشته است.