- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

خیلی خوب است که حوزه هنری در حال بازسازی سینماهای شهرستانهاست

khosro-shahraz

بازیگر فیلم‌های سینمایی «چ» و «انتهای خیابان هشتم» درباره کیفیت کلی محصولات سینمایی به سوره سینما [1] گفت: برخلاف نظر آنها که همه چیز را سیاه جلوه می‌دهند من فکر می‌کنم وضعیت فیلمهای سینمایی در کل بهتر از تلویزیون است و آثار ارزشمندی در سینماها عرضه می‌شود که می‌تواند مورد اقبال قرار گیرد.

این بازیگر ادامه داد: سینما به‌خاطر گرانی‌ تولیدش، مانند تلویزیون نیست که به هر جهت فقط تولید کند و بخواهد که زمان بگذرد و آنتن را پر کند. اگر بخواهید به نسبت تلویزیون بسنجید بخش عمده تولیدات حرفه‌ای سینمایی، استانداردهای بصری لازم را دارند و اینکه بعضا مخالفتهایی را می‌بینیم بیشتر، محتوایی است که با ایجاد درجه‌بندی میتوان این مخالفتها را تعدیل کرد.

بازیگر «هیهات» و «قصه‌ها» افزود: هم در میان تولیدکننده ها و هم سازنده ها، دوستان بسیار خوب و فرهیخته ای هستند؛ کارگردانها و بازیگران خوبی داریم و در نتیجه تلاش آنها در سینما آثاری مطرح داشته‌ایم. حالا بنا نیست هر سال ده‌ها فیلم مطرح تولید شود. اگر سالی پنج فیلم خوب و قابل ارائه به دنیا داشته باشیم کافیست ولیکن باید برای این آثار به‌دنبال بازار جهانی باشیم.

خسرو شهراز با اشاره به کمبودهای زیرساختی سینمای ایران گفت: اینکه برخی ارگانها مانند حوزه هنری و سینماشهر، سینماسازی را به‌عنوان الویت خود قرار داده‌اند خیلی خوب است به‌ویژه حوزه هنری که کوشیده در شهرستانها به بازسازی یا ایجاد سالنهای باکیفیت بپردازد. واقعا ما نیاز داریم به ساختن سینماهای جدید با تکنیکهای مدرن و امروزی که مردم با شوق و ذوق به سینما بیایند.

این بازیگر ۶۸ساله خاطرنشان ساخت: اگر گمان کنیم همه سینما، تولید است، راه را سخت اشتباه رفته ایم. نیاز داریم کنار تولید هم توسعه زیرساختها را پیگیری کنیم و هم گسترش سینماتکهایی که به بالا بردن درک مخاطب، منجر می‌شود.