- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

ناصر هاشمی با کارگردانی به سینما و تلویزیون برمی‌گردد

naser-hashemi

ناصر هاشمی با اعلام اینکه در مقام کارگردان به سینما و تلویزیون برمی‌گردد ابراز امیدواری کرد دولت جدید نگاه جدی به هنر را گسترش دهد.

هاشمی بازیگری که این سالها کمتر در سینما و تلویزیون دیده شده درباره فعالیت‌های خود به سوره سینما گفت: آخرین بار در «خانه پدری» ساخته کیانوش عیاری بازی کردم که وضعیت نمایش آن مشخص نیست. در این سالها نقش‌های خوب کم پیشنهاد شد و مواردی که پیشنهاد می‌شد باب میل من نبود.

بازیگر  و کارگردان سریال «سمندون» گفت: مدتی است با همکاری دوستان مشغول کارهای تحقیقاتی و نوشتن فیلمنامه و سریال شده‌ام. بیشتر به مسائل اجتماعی و خانواده در این سناریوها پرداخته‌ام. اولویت کاری‌ام این روزها این است که کارگردانی کنم و اگر نقش خوبی پیشنهاد شد بازیگری را هم داشته باشم.امیدوارم فیلمنامه‌هایی که می‌نویسم مجوز بگیرند و بتوانم آنها را بسازم.

وی درباره افق‌های روشن در مدیریت جدید سینما افزود: خیلی امیدوار نیستم چون هنوز عده‌ای ضرورت وجود هنر و هنرمند را نپذیرفته‌اند و هرازگاه با اعمالی مثل تعطیلی خانه سینما سعی دارند هنر و هنرمند را نادیده بگیرند. هنوز خیلی‌ها جایگاه هنر را به عنوان یک رسانه فرهنگ‌ساز،  درک نکرده‌اند یا قبول ندارند.

هاشمی گفت: حتی اگر بهترین دولت هم روی کار بیاید تا وقتی نگاه به هنر جدی نباشد  کاری از پیش نمی‌رود. امیدوارم کمی تعادل به وجود بیاید و همه بدانند بسیاری از کارها فقط از عهده هنرمندان برمی‌آید. خیلی وقت‌ها کار با جامعه‌شناس و استاد دانشگاه پیش نمی‌رود خیلی حرف‌ها فقط با زبان هنر قابل بیان است و تأثیرگذاری بیشتری دارد.

ناصر هاشمی در سریال‌های «پدرسالار»، «روزگار قریب» و فیلم‌های «گربه آوازه خوان»، «سکوت» و … بازی کرده است.