- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

سال ۹۸ توجه ما بر روی مسائل اجتماعی بود/ بعد از کرونا پروژه‌های نیمه‌کاره از سر گرفته خواهد شد

yasser-faryadras

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری، یاسر فریادرس مدیر «مرکز مستند سوره» حوزه هنری عنوان کرد: در سال ۹۸ توجه ما بر روی مسائل اجتماعی بود و اگر بخواهیم پروژه های «مرکز مستند سوره» را تقسیم بندی کنیم باید از پروژه های در حال ساخت و پروژه های تکمیل شده صحبت کنیم و به تفکیک وضعیت نمایش آنها را مشخص نماییم.

وی تشریح کرد: ما در سال گذشته تعدادی مستند به اتمام رساندیم که بعضی از آنها از سال قبل مانده و بعضی ها جدیدتر بود. این مستند ها شامل «باشگاه شهرت» به کارگردانی حسن یادگاری، «سکوهای صورتی» به کارگردانی محمدجواد رئیسی ، «آدور» به کارگردانی محمدصادق اسماعیلی، «مجموعه آدم های بحران» و «هجوم آب» (سیل شیراز) به کارگردانی محمد کارت وتهیه کنندگی وحید کاظمی ، «مجموعه خاطرات سعدآباد» به کارگردانی یوسف جعفری، «خط تولید» به کارگردانی یاسر طالبی ، «مادرجبهه ها» به کارگردانی شهرام میرآب اقدم، «مک دونالدز تقدیم می کند» به کارگردانی توحید ابراهیمی، «تنها مدرس» به کارگردانی معین شافعی و«تمدن بزرگ» به کارگردانی میثم پوررشیدی است .

فریادرس افزود: از میان مستندهای ذکر شده «باشگاه شهرت» ، «آدم های بحران» ،«هجوم آب» ، «خاطرات سعدآباد» ، «خط تولید» و «مک دونالدز» پخش تلویزیونی داشتند و سایر آثار طی مراسمی رونمایی و اکران مردمی شدند.

مدیر «مرکز مستند سوره» همچنین به ۵ مستند در حال ساخت مرکز اشاره کرد که شامل «فصلی میان خواب وترانه» به کارگردانی بهروز نورانی پور، «پرتره اصغر نقی زاده» به کارگردانی محسن نقی زاده ، «پرتره امیرحسین فردی» به کارگردانی محسن کریمیان است.

وی در پایان در خصوص تولیدات سال ۹۹ گفت: در فرصت مغتنمی به تشریح برنامه ها و چشم انداز سال جدید خواهیم پرداخت و بعد از پایان طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به دلیل شیوع بیماری کرونا، فیلم برداری پروژه های نیمه‌کاره از سر گرفته خواهد شد و با ساخت آثار جدید و رونمایی آنها ادامه خواهیم داد .