- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

«دوچرخه» به هزارمین شماره رسید/ ۲۰ سالگی هفته‌نامه محبوب نوجوانان

docharkhe1000

به گزارش سوره سینما [1]، هفته‌نامه‌ دوچرخه، ضمیمه‌ نوجوانان روزنامه‌ همشهری، کار خود را از ۱۵ دی‌ماه ۱۳۷۹ به سردبیری فریدون عموزاده‌خلیلی آغاز کرد و هرپنج‌شنبه همراه روزنامه‌ی همشهری در سراسر ایران توزیع می‌شود.

هفته‌نامه‌ی دوچرخه در این ۲۰سال، علاوه بر فعالیت رسانه‌ای برای نوجوانان، آموزش و حمایت از نوجوانان علاقه‌مند به نوشتن را هم دنبال کرده و ۱۳ دوره‌ی خبرنگار افتخاری برگزار کرده است.

۲۵۳۹ نوجوان از سراسر ایران در این دوره‌ها از طرف دوچرخه، کارت خبرنگار افتخاری دریافت کردند و آثارشان در دوچرخه منتشر شد. حالا بسیاری از آن‌ها به جمع نویسندگان، شاعران، تصویرگران، عکاسان و روزنامه‌نگاران بزرگسال ایران پیوسته‌اند و برخی‌شان هم از اعضای تحریریه‌ی امروز دوچرخه‌اند.

این ضمیمه نیز مانند همه‌ی مطبوعات ایران در یکی دو سال اخیر با بحران کاغذ و هزینه‌های چاپ دست و پنجه نرم کرده و حتی چند هفته از انتشار باز ماند و مدتی نیز به صورت نشریه‌ی الکترونیک منتشر شد. حالا هم نزدیک به یک سال است که نسخه‌ی چاپی آن نسبت به گذشته خیلی لاغرتر شده و به صورت هشت صفحه‌ای منتشر می‌شود. اما به هر ترتیب دوچرخه با پشت سر گذاشتن این دوران، امروز و در بیستمین سالگرد انتشار خود، انتشار هزارمین شماره‌ی خود را در ویژه‌نامه‌ای ۱۶صفحه‌ای جشن گرفته است.