- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

سهراب‌پور: لغو پروانه ساخت بدون زمینه‌سازی درست نیست

mansoor-sohrab-poor

یک تهیه‌کننده اجرایی شدن طرح لغو پروانه ساخت بدون مقدمات کارشناسی را به صلاح سینمای ایران ندانست.

منصور سهراب‌پور تهیه‌کننده سینما و تلویزیون درباره لغو پروانه ساخت به سوره سینما گفت: قبل از اجرایی شدن این طرح بهتر است به تدوین مقدمات لازم برای این کار فکر کنیم. همیشه در اکثر کارهایمان به یکباره و بدون مقدمه دست به تصمیم‌گیری و عمل می‌زنیم و به قول معروف از آن طرف بوم می‌افتیم.

وی افزود: رعایت نکردن اعتدال مشکلی است که همواره در تمام کارهایمان با آن درگیر هستیم. یک زمان، سخت‌گیری‌های مضاعف و از همه سو برای رد شدن از ممیزی، حالا همه آنها حذف و فقط تهیه‌کننده تصمیم‌گیرنده شود.

سهراب‌پور گفت: به نظر نمی‌رسد اجرای این طرح بدون فراهم کردن مقدمات آن اتفاق مثبتی باشد. جزئیات این طرح باید مشخص و شفاف باشد. سرمایه‌گذار و تهیه‌کننده باید بداند آینده این سرمایه به کجا ختم می‌شود. اینطور نباشد که با اعتماد به لغو پروانه ساخت سرمایه خود را به جریان بیندازد و بعد حاصل کار هیچ باشد.

وی افزود: یقینا با تأمل و به کارگیری یک گروه ۴۰ نفره از تهیه‌کننده‌ها، نویسنده‌ها و کارگردانان می‌توان به نوعی جمع‌بندی از چند و چون این طرح رسید و بهتر است که این نظرات در اجرایی شدن این طرح لحاظ شود. کارشناسان زیادی هستند که از گذشته شناخت کافی دارند، آینده‌نگر هستند و در زمان حال نیز با اشراف کامل قدم برمی‌دارند. از دیدگاه‌های این دوستان باید استفاده کرد.

تهیه‌کننده «پاریس تا پاریس» اضافه کرد: تهیه‌کنندگان به عنوان کسانی که مسئولیت نهایی فیلم را به عهده خواهند گرفت قطعا باید در مرحله قانونگذاری برای این طرح مورد مشورت قرار بگیرند. از همه طیف‌ها و طرز فکرها در این زمینه باید یاری جست و دیدگاه‌های آنها را به کار گرفت وگرنه بدون این مقدمات صرف اینکه بگوییم لغو پروانه ساخت حرکت مثبتی برای سینماست درست نیست.