سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۲ آبان ۱۳۹۹ در ۱:۱۵ ب.ظ چاپ مطلب

یادداشت آرمان شیرالی کارگردان نمایش «مختلفیم»/ تحقق رسالت تاریخی خانواده تئاتر

Mokhtalefim

آرمان شیرالی کارگردان نمایش «مختلفیم» طی یادداشتی خواهان محقق شدن رسالت تاریخی خانواده تئاتر شده است.

به گزارش سوره سینما، نمایش «مختلفیم» به نویسندگی و کارگردانی آرمان شیرالی قرارست آذر ماه در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه برود. این گروه که ۹ ماه است مشغول تمرین این نمایش هستند، بیش از پیش نگران اجرا و هزینه های گروه هستند.

آرمان شیرالی طی یادداشتی خواهان محقق شدن رسالت تاریخی خانواده تئاتر شده است.

آنچه در ادامه می آید یادداشت این کارگردان است:

” یاران
وقتی صدای حادثه خوابید
بر سنگ گور من بنویسید:
– یک جنگجو که نجنگید
اما…، شکست خورد. ” (مرحوم نصرت رحمانی)

اهالی و دوستان تیٔاتر! کسانی که خود را دایه‌دار تیٔاتر می‌دانند و دیگر دوستانی که مصاحبه کردند و در این وانفسای تعطیلی تیٔاتر، سر در لاک خود فرو بردند و…، بدانند؛
ما آفت مزرعه‌ی خویشیم که صاحبان زمین بایر خود را رها کرده‌ایم تا…!!!

مگر در مدتی که چراغ تیٔاتر دوباره سوسوی خود را برافراشت، حمایتی از اهالی تیٔاتر صورت گرفت!؟

دوستان فرهیخته‌ای (!) که گاه در کافه‌ها و آموزشگاه‌های خود دیده می‌شدند، آیا پول یک وعده نرفتن به کافه‌ی خود را صرف خریدِ یک بلیت تیٔاتر نموداند!؟

از کدام هنر حرف می‌زنیم؟ تقاضای کدام کمک و یاری از چه‌کسانی را داریم؟

دوستانی که در این شرایط دست از تلاش برنداشتند و با جان و مالِ خویش و خویشاوندانـشان ریسک کردند، اول از همه از سوی خود تیٔاتری‌ها تحریم شدند!!!

رنج امثال ما، که ماه‌ها در پارک و کوه و طبیعت با سختی‌های گوناگون دست از تلاش برنداشتیم، همین مصاحبه‌های پدرسالارانه‌ی اهالی تیٔاتر است که به اندازه ی یک بلیت حاضر به حمایت نبودند؛ حالا هم درحال جهت‌گیری‌های سیاسی و سهم‌خواهی‌های آتی هستند و… .

من به‌شخصه آموختم، توکلْ همیشه به خدا باشد و هرچه مسیر سخت‌تر می‌شود قوی‌تر جلو بروم؛خدا را شکر می‌کنم.

و امیدوارم بجای انتشارِ این دل‌نوشته‌ی من، برای چند لحظه رسالت خود را در این روزهای سرنوشت‌ساز که همان سوسوی کم‌فروغِ تئاتر که ممکن است به خاموشی برسد، سر از لاک خود درآورده، فکر کنند و شعارهای مردم‌پسند خود را رها کرده و رسالت تاریخی خودشان را برای رشد و تعالی تئاتر در این برهه از زمان به منصه‌ی ظهور برسانند و در کنار ما جوانان و دیگر خانواده‌ی بزرگ تئاتر حضور عملی بیابند.


One thought on “یادداشت آرمان شیرالی کارگردان نمایش «مختلفیم»/ تحقق رسالت تاریخی خانواده تئاتر”

  1. آرش آریایی می‌گه:

    سلاام و درود به آرمان عزیز ، حقیتی تلخ که تمام جامعه هنر کشور را در بر گرفته و شعر زیبای اخوان مصداق کامل امروز هنر است : سلامت را نمیخواهند پاسخ گفت سرها در گریبان است . متاسفانه بزرگان یا بهتر بگم بزرگ شدگان هنر مشغول کلاس خصوصی و کافه اند …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>