سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲ آذر ۱۳۹۹ در ۲:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

سودابه بیضایی مستند «آوازِ باد» را ساخت

avaze-bad

فیلم مستند «آوازِ باد» به کارگردانی سودابه بیضایی و با تدوین بهمن کیارستمی آماده نمایش شد.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی پروژه؛ فیلم مستند «آواز باد» به کارگردانی سودابه بیضایی با کنکاش در زندگی طاهر یارویسی یکی از مقام نوازان ِتنبور در شهر گهواره استان کرمانشاه، به واکاوی انسان ِمدرن امروز و مواجهه با خلا‌ءهای عاطفی و روحی‌اش می پردازد.

این فیلم با ورود دختر نوازنده‌ای به اسم پگاه به زندگی استاد طاهر روایت می‌شود و‌ به عمق ارتباط آنها با توجه به تفاوت‌ها و تضادهایشان پرداخته می‌شود.

بهمن کیارستمی و پویا پارسامقام تدوین، حسین قورچیان طراحی و ترکیب صدا و مهشید افضلی اصلاح رنگ و نور را برعهده داشتند و سید امیرسیدزاده به عنوان مشاور تهیه کننده در این فیلم حضور داشته‌اند که برای حضور در جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی آماده نمایش است.

سودابه بیضایی بازیگر سینما و تلویزیون است که «لرد»، «تعارض»، «روز روشن»، «کودک و فرشته» از جمله آثاری هستند که در آن به ایفای نقش پرداخته است.

همچنین بیضایی پیش از این با ساخت مستند «مثل اسمم پگاه» توانسته بود تندیس بهترین فیلم جشن مستقل مستند خانه سینما را از آن خود کند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>