- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

مستند «پرواز ۶۵۵» سقوط هواپیمای مسافربری ایران را تصویر می‌کند

مستند «پرواز 655» سقوط هواپيماي مسافربري ايران را تصوير مي‌كند

سوره سینما : محسن خانجهانی با نگاه به سقوط هواپیمای مسافربری ایران در اثر اصابت موشک ناو وینسنت آمریکا در خلیج فارس مستند «پرواز ۶۵۵» را برای شرکت در جشنواره بین‌المللی فیلم کیش آماده می‌کند

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم کیش، «محسن خانجهانی» با اعلام این خبر افزود: این فیلم مستندگونه‌ای است درباره هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران که توسط ناو vinsent آمریکایی وحشیانه مورد حمله و اصابت موشک قرارگرفت و ده‌ها تن از انسان‌های بی‌گناه مظلومانه به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: این فیلم به نوعی بازسازی آن حادثه دردناک است.

کارگردان فیلم‌های کوتاه «کلاه آهنی» و «یار دبستانی من» با بیان اینکه این فیلم اثری متفاوت و تاثیرگذار است، خاطرنشان ساخت: این فیلم کاری متفاوت و به یادماندنی است. به نظرم این کار متفاوتی است وخودم شخصا خیلی این کار را دوست دارم و می‌پسندم.

* کیش پایگاه سینمایی خلیج فارس می‌شود

عفت خانی‌پور مشاور رئیس و مدیر روابط عمومی مرکز مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی کشور با بیان این مطلب بر توسعه فعالیت‌های سینمایی و فعالیت‌های فرهنگی برای شناسایی ظرفیت‌های اقتصادی، معرفی زیبایی‌های مناطق آزاد و جاذبه‌های توریستی این مناطق تاکید کرد و افزود: در حال حاضر امکان اکران گسترده فیلم‌های سینمایی در کیش محدود است و برگزاری جشنواره فیلم کیش به رشد و توسعه صنعت سینما در این منطقه کمک فراوانی خواهد کرد.

وی افزود: کشورهای جنوب حوزه خلیج فارس در چند سال گذشته امکانات خوبی را در زمینه ساخت سالن‌های سینما و برگزاری جشنواره‌ها داشته‌اند و جزیره کیش نباید در این زمینه عقب بیفتد.
مشاور رئیس و مدیر روابط عمومی مرکز امور مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی در ادامه خاطر نشان کرد: تا اردیبهشت امسال نخستین سینمای ساحلی برای برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم کیش راه‌اندازی می‌شود و سعی می‌کنیم پله به پله امکانات را در این جزیره بوجود بیاوریم.

وی با اشاره به جادوی هنر در آغاز خلقت تاکنون، گفت: در دنیای امروز، هنر به عنوان بازوی قدرتمند تبلیغات در حوزه اقتصاد، تجارت و بازرگانی نیز محسوب می‌شود و این جشنواره نقطه‌ی شروعی دوباره برای جدی‌تر گرفته شدن جایگاه سینما دراین حوزه است.

خانی‌پور یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره را تقویت و گسترش مستندسازی و فیلمسازی در حوزه‌های تخصصی به ویژه اقتصادی و صنعتی عنوان کرد و افزود: مرکز امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور معرفی ظرفیت‏ها، زیبایی‏ها و جذابیت‏های فرهنگی، اجتماعی، تاریخی و شناسایی پتانسیل‏های توریستی کشور و منطقه و نیز بازشناسی مولفه‏های فرهنگی و آئینی، تقویت مشترکات کشورهای منطقه بویژه کشورهای همجوار و آسیای مرکزی و بهره‌گیری از کارکردهای رسانه سینما در این زمینه جشنواره بین‌المللی فیلم کیش را برگزار می‏نماید‌.

خانی‌پور جشنواره‏های فرهنگی و سینمایی را بستر مناسبی برای شناسایی مولفه‏های فرهنگی و تقویت و تحکیم پیوندهای ملت‏های منطقه حتی جهان دانست و تاکید کرد: این رویداد سینمایی در ابعاد ملی و بین‌المللی با حضور هنرمندان سینماگران، فعالان و دست‌اندرکاران سینمای ایران و جمعی از سینماگران و مستندسازان مطرح جهان، اردیبهشت سال آینده در کیش به اجرا درمی‏آید.

خانی پور با بیان اینکه جزیره کیش یکی از بهترین لوکیشن‌های سینمایی کشوراست خاطر نشان کرد : ساخت یک سینما به خاطر جمعیت کم جزیره کیش کافی است اما اگر بتوانیم مسافران را به سمت دیدن فیلم در این جزیره بکشانیم باید امکانات دیگری را نیز برای این جزیره بوجود بیاوریم و به اعداد دیگری در ساخت سینما برسیم.

وی همچنین درادامه با اشاره به لوکیشن‌های موجود در جزیره کیش گفت: کارگردان‌ها و تهیه‌کنندگان سینما می‌توانند با وجود امکانات و لوکیشن‌هایی که در این جزیره وجود دارد اقدام به ساخت فیلم‌های سینمایی نمایند.

مدیر روابط عمومی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی عنوان کرد: اگر کیش را به محلی برای ساخت فیلم‌های ایرانی تبدیل کنیم آن وقت می‌توانیم به تاسیس شهرک سینمایی یا نمایشگاه فیلم‌های سینمایی نیز فکر کنیم.