سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۱ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۴ ق.ظ چاپ مطلب

شماره ۸۶ و ۸۷ فصلنامه سینمایی فارابی منتشر شد

Faslnameh-Farabi

شماره ۸۶ و ۸۷ فصلنامه سینمایی فارابی با عنوان «سینما و دفاع مقدس» به‌صورت دیجیتال منتشر شد.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط‌عمومی بنیاد سینمایی فارابی، شماره ۸۶ و ۸۷ فصلنامه سینمایی فارابی با عنوان «سینما و دفاع مقدس» (در دو مجلد) به صاحب امتیازی بنیاد سینمایی فارابی و مدیر مسئولی «علیرضا تابش»، زیر نظر «حبیب ایل‌بیگی» منتشر شد و علاقه‌مندان می‌توانند نسخه PDF این دو شماره از فصلنامه (زمستان ۱۳۹۹ و بهار ۱۴۰۰) را از سایت طاقچه خریداری کنند.

بر اساس این خبر، شماره شماره ۸۶ فصلنامه سینمایی فارابی، زمستان ۱۳۹۹ با عنوان سینما و دفاع مقدس- مروری بر آثار دهه نود (جلد ۱) در ۲۰۸ صفحه و شماره ۸۷ این فصلنامه بهار ۱۴۰۰ با عنوان سینما و دفاع مقدس- مروری بر آثار دهه نود (جلد ۲) در ۲۲۰ صفحه منتشر شده است.

گفت‌وگو با «محمدعلی باشه‌آهنگر» به همراه یک سکانس از فیلمنامه «سرو زیر آب»، گفت‌وگو با «مهدی جعفری» به همراه بخشی از کتاب «آن بیست و سه نفر» و یک سکانس از فیلمنامه «یدو»، گفت‌وگو با «نرگس آبیار» به همراه بخشی از کتاب «شیار ۱۴۳»، گفت‌وگو با «نصرت‌الله صمدزاده» درباره کتابخانه تخصصی جنگ از جمله مطالب ویژه این دو مجلد به شمار می‌رود. همچنین در این دو شماره، علاوه بر مقالات تخصصی، فیلمشناخت دفاع مقدس در دهه نود و بخش انگلیسی قابل دسترسی علاقه‌مندان است.

فصلنامه سینمایی فارابی، که نخستین شماره آن در سال ۱۳۶۷ منتشر شد، از تابستان ۱۳۹۸ با نسخه کاغذی خداحافظی کرد و شماره ۸۴ به عنوان آخرین شماره کاغذی فصلنامه سینمایی فارابی منتشر شد و از این پس «فصلنامه سینمایی فارابی» و برخی از آثار این انتشارات در این سامانه طاقچه برای مخاطبان ارائه خواهد شد.

با توجه به تغییر روش انتشار از مجلد کاغذی به نسخه PDF و عرضه برخط، فصلنامه سینمایی فارابی از طریق سامانه فروشگاه برخط طاقچه به آدرس www.taaghche.com قابل خریداری است.

طاقچه یک فروشگاه برخط (آنلاین) کتاب الکترونیکی است که گنجینه‌ای از کتاب‌های الکترونیک، صوتی، پی‌دی‌اف، مجله و روزنامه دارد. طاقچه این کتاب‌ها را با همکاری ناشران و با رعایت حق تکثیر، به صورت قانونی روی اپلیکیشن و سایت منتشر می‌کند


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>