- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

کیانیان،تیموریان و شهبازی در ساری سینما آموزش می‌دهند

shahbazi-kianian-teymourian

رضا کیانیان، رویا تیموریان، پرویز شهبازی، واروژ کریم مسیحی، بهرام دهقانی و عزیز ساعتی در ساری سینما تدریس می‌کنند.

سیامک شایقی کارگردان سینما، درباره فعالیت خود به سوره سینما گفت: از مدتی پیش مشغول فراهم کردن شرایط برپایی یک آموزشگاه سینمایی در شهر ساری بودم که مدتی است این اتفاق افتاده و به زودی این آموزشگاه با نام مدرسه سینمایی «صحنه» شروع به کار خواهد کرد.

کارگردان فیلم سینمایی «ابرهای ارغوانی» ادامه داد: این مدرسه سینمایی قرار است در ۳ ترم  دوره های خود را برگزار کند. در ترم ۱ و ۲ به شکل عمومی به سینما پرداخته می‌شود و در ترم سوم به صورت تخصصی هنرجویان تعیین رشته خواهند کرد. در این مدرسه سینمایی رشته‌های کارگردانی، فیلمنامه نویسی، بازیگری، فیلمبرداری، تدوین، گریم و… آموزش داده می‌شود.

کارگردان فیلم‌سینمایی «خواب زمستانی» افزود: سعی کردیم از اساتید صاحب نام و حرفه‌ای کمک بگیریم، تاکنون خانم رویا تیموریان و آقایان رضاکیانیان، پرویز شهبازی، واروژکریم مسیحی، بهرام دهقانی و عزیز ساعتی قرار است با ما همکاری کنند.

شایقی درباره دلایل برپایی این آموزشگاه سینمایی در شهرستان ساری گفت: تهران از آموزشگاه‌های سینمایی اشباع شده، مطمئنا جوانان شهرستان هم انگیزه بیشتری دارند و هم برای یادگیری انرژی بیشتری می‌گذارند. در شکل کاری این آموزشگاه بر آن هستیم که هنرجویان کاملا به صورت عملی مسائل تئوری سینما را یاد بگیرند. رویکرد عملی و تجربه کردن فیلمسازی می‌تواند به هنرجو این امکان را بدهد تا در حین کار به مسائل مختلف تخصصی سینما پی ببرد.

سیامک شایقی فیلم‌های سینمایی «جهیزیه برای رباب»، «رنوی تهران ۲۹»، «باغ فردوس ۵ بعد از ظهر» و … را کارگردانی کرده است.