- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

جلسه تدوین آیین‌نامه نمایش سال ۹۳ تشکیل شد

namayesh1

سومین جلسه تدوین ضوابط نمایش سال ۹۳ سینمای ایران تشکیل شد.

سوره سینما- با برگزاری سومین جلسه تدوین آیین نامه و ضوابط نمایش سال ۹۳، بحث و گفت و گوهای پیشین تهیه کنندگان و سینماداران در فضایی توأم با همفکری و همدلی ادامه یافت و  تدوین ضوابط  و مقررات اکران سال آینده در مسیر نهایی شدن قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی  ،جلسه سوم کارگروه که مطابق روال جلسات گذشته  در سازمان سینمایی و با حضور محمد احسانی، معاون آثار و فعالیت های سینمایی  و نمایندگان صنوف  سینمایی مرتبط با موضوع اکران  برگزارشد ، پیشنهادات مختلف اعضاء در خصوص ایجاد شرایط هر چه بهتر برای اکران در سال ۹۳ به نحوی که  با استفاده بهینه از ظرفیت نمایش در سالن های سینما ، گردش اقتصادی مناسبی در چرخه اکران  به وجود بیاید مورد بررسی قرار گرفت .

 بنا براین گزارش ، علیرغم  تفاوت در ماهیت منافع  اکران بین تهیه کننده و سینما دار ، میل جمعی اعضای جلسه برای رسیدن به نتیجه ای جامع و کامل  برای منفعت کلی  سینما ی ایران بسیار قابل تحسین  بود. طرح های ارائه شده از سوی اعضاء محور بحث و گفت وگوهای این جلسه  قرار داشت که عمده موضوعات آن در خصوص  تدوین ضوابط با محوریت عدالت و اعتدال و با  در نظر گرفتن  شرایط عرضه و تقاضا  و تأمین مصالح و منافع سینمای ایران بود. تشکیل شورای عالی اکران برای حکمیت در خصوص موضوعات خاص و موارد استثنایی نمایش فیلم هم از دیگر پیشنهاداتی  بود که در این جلسه مطرح شد .

جلسه صبح شنبه ۳۰ آذرماه با حضور علیرضاسرتیپی، مرتضی شایسته، همایون اسعدیان، علی آشتیانی پور، سید جمال الدین ساداتیان ، محمدرضا صابری، محمد قاصد اشرفی، علیرضا داوود نژاد،غلامرضا فرجی، محمد احسانی و محمدرضا فرجی در سازمان سینمایی تشکیل شد.

جلسه بعدی تدوین آئین نامه شورای صنفی نمایش روز سه شنبه  همین هفته  ۳ دی  ماه برگزار خواهدشد.