- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

فرشاد محمدی با چهار فیلم در جشنواره فجر

farshad-mohamadi

فیلمبردار «فرشته‌ها با هم می‌آیند» با چهار فیلم در جشنواره فجر تأکید کرد حواشی جشنواره امسال زیاد است.

فرشاد محمدی برنده سیمرغ بلورین بهترین دستاورد فنی در جشنواره سال گذشته فیلم فجر درباره حضورش در جشنواره امسال به سوره سینما گفت: امسال با دو فیلم اولی «فرشته‌ها با هم می‌آیند» به کارگردانی حامد محمدی، «پنج ستاره» به کارگردانی مهشید افشارزاده و دو فیلم «کلاشینکف» ساخته سعید سهیلی و «گنجشگک اشی مشی» در جشنواره حضور دارم. هر چهار فیلم به جشنواره راه یافته‌اند.فیلم «کلاشینکف» از تنوع و تعدد لوکیشن زیادی برخوردار بود به همین دلیل فضای ویژه‌ای داشت. تم فیلم تلخ و سیاه بود که سعی کردم در فیلمبرداری به این تم نزدیک شوم.

وی افزود: «فرشته‌هه با هم می آیند» نسبت به «کلاشینکف» از تنوع لوکیشن کمتری برخوردار بود یک فضای رئال با پلان‌های ثابت داشت. بخش عمده فیلمبرداری «پنج ستاره» در یک هتل اتفاق افتاد و نسبت به سه فیلم دیگر لوکیشن‌های کمتری داشت. لازم به ذکر است که در «گنجشگک اشی مشی» که سه اپیزودی است فیلمبرداری یکی از اپیزودها را برعهده داشتم.

این فیلمبرداردرباره حال و هوای جشنواره امسال چنین گفت: همانطور که از لیست فیلم‌های راه یافته مشخص است امسال جشنواره  از تنوع فیلم‌ها و تنوع فیلمسازان برخوردار است. این ترکیب در سال‌های گذشته جشنواره فجر کمتر دیده شده. امسال قطعا رقابت سرسخت‌تر است. قطعا حضور در این ترکیب، یک امتیاز است. علاوه بر همه ویزگی‌های مثبتی که امسال به لحاظ این تنوع شاهدش خواهیم بود به هر حال ممکن است حاشیه‌های زیادی را هم شاهد باشیم. فیلم‌سازانی که نتوانستند به جشنواره راه پیدا کنند احتمالا منتقد جشنواره خواهند بود و اصولا از آنجا که متقاضیان شرکت در جشنواره امسال زیاد بودند و از طرفی محدویت برای انتخاب این فیلم‌ها وجود داشت باید منتظر حواشی هم باشیم.

محمدی اضافه کرد: سیمرغ گرفتن یا نگرفتن دلیل بر کیفیت خوب یا بد عملکرد یک سینماگر نیست. خیلی‌ها هستند که هنوز سیمرغ نگرفته‌اند ولی جزء بهترین‌ها هستند برخی‌ها هم چندین بار این جایزه را دریافت کرده‌اند اما کیفیت کارشان نسبت به دیگر همکارانشان چندان ویژه نیست یا حتی پایین‌تر است. گاهی اوقات سیمرغ به دلایلی که به پشت پرده مربوط است به اشخاص مختلف تعلق می‌گیرد. امسال بسیار مشتاقم که فیلم‌های اول را ببینم. قطعا از بین این دوستان چهره‌های جدیدی شناسایی و به سینما معرفی می‌شوند.

فرشاد محمدی فیلمبرداری فیلم‌های سینمایی «ریسمان باز»، «حس پنهان»، «آناهیتا» و … را در کارنامه دارد. سی و دومین جشنواره فیلم فجر به دبیری علیرضا رضاداد بهمن ماه امسال برگزار می‌شود.