- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

«ترانه شرقی» آماده نمایش شد/تجربه اول یک کارگردان

mehdi-madadkar

اولین فیلم سینمایی احسان صدیقی «ترانه شرقی» با بازی پروانه معصومی آماده نمایش شد.

مهدی مددکار مدیر تولید فیلم سینمایی «ترانه شرقی» که اولین ساخته احسان صدیقی است درباره آخرین خبرهای این فیلم به سوره سینما گفت: «ترانه شرقی» یک فیلم اول است که با مدت زمان ۱۰۸ دقیقه به دبیرخانه جشنواره فجر ارسال شد اما در لیست اعلام شده فیلم‌های اول حضور نداشت. با توجه به اینکه قرار است تغییری در لیست فیلم‌های اول صورت بگیرد امیدواریم شاهد حضور این فیلم در بخش مسابقه فیلم‌های اول باشیم. در تدوین نهایی «ترانه شرقی» فیلم به ۹۲ دقیقه رسیده است. موسیقی را ستار اورکی ساخته و در حال حاضر «ترانه شرقی» آماده نمایش شده است.

فیلم داستان قصه احمد و رخساره زوجی است که سالها با هم زندگی کرده و حالا در اثر یک اتفاق رخساره دچار فراموشی شده و احمد از او پرستاری می کند، او برای تامین مخارج زندگی مجبور است با سن بالایی که دارد کار کند و این مسئله باعث مشکلات دیگری می‌شود. بازیگر نقش اصلی زن در این فیلم سینمایی پروانه معصومی  است و کریم اکبری مبارکه  نیز در نقش اصلی مرد بازی کرده است.

سرمایه‌گذار این پروژه فاطمه شیری است و نازنین فراهانی، رامسین کبریتی، آرتینا سامیه، اکبر حاتمی، مرتضی یونس زاده و نکیسا نعمت زاده در این فیلم بازی کرده‌اند.