- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

لطفا به همه فیلم‌ها نگاه پدرانه داشته باشید/ تحسین میرشکاری به جوانان انگیزه می‌دهد

samak-bashi

رئیس هیئت مدیره انجمن صدای سینمای ایران از مسئولان جشنواره خواست نسبت به حمایت همه فیلم‌ها عدالت را رعایت کنند.

محمود سماک‌باشی صدابردار و صداگذار سینما و رییس انجمن صدابرداران خانه سینما، به سوره سینما گفت: خوشبختانه دبیر جشنواره فیلم فجر امسال به درستی انتخاب شده است. من از آقای رضاداد شناخت دارم و به توانمندی مدیریتی‌شان باور دارم. مطمئنا با تجربه که ایشان دارند جشنواره امسال با شکوه و پر بار خواهد بود.

صدابردار فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» ادامه داد: اینکه بنا است در این دوره جشنواره فیلم فجر از جهانگیر میرشکاری به عنوان یکی از پیشکسوتان صدای سینمای ایران تقدیر و قدردانی شود حرکت بسیار خوبی است و برای این صنف ایجاد انگیزه می‌کند و به آنها خط و مشی می‌دهد. همچنین جوانانی که در زمینه صدابرداری و دیگرعوامل تکنیکی سینما فعالیت می‌کنند متوجه می‌شوند که اگر در چارچوب مناسب کارکنند و هنرشان شاخصه‌های لازم را داشته باشند در آینده از دیدها پنهان نمی‌مانند. افرادی مانند جهانگیر میرشکاری که عمری را در جهت کیفیت و بالابردن استانداردهای صدای سینمای ایران زحمت کشیده‌اند واقعا درخور قدردانی هستند.

صدابردار فیلم سینمایی «میم مثل مادر» افزود: وقتی عوامل فنی سینما مورد تقدیر و تحسین واقع شوند مطمئنا همه افراد سعی در بالابردن توان کیفی خود می‌کنند و می‌دانند زحمات آنها دیده می‌شود . از این رو سطح تکنیکی سینما بالا می‌رود اغلب افراد باانگیزه‌تر نسبت به سمت خود در یک فیلم سینمایی برخورد می‌کنند.

صدابردار فیلم سینمایی «وقتی همه خوابیم» ادامه داد: اما نقدی که می‌توان به اطلاع رسانی جشنواره داشت این است که گاهی احساس می‌شود برخی از مسئولان جشنواره نسبت به بعضی از آثار اقبال بیشتری نشان می‌دهند و حتی از تعدادی تعریف و تمجید می‌کنند. این گمانه زنی‌ها و پیش‌بینی‌ها نسبت به فیلم‌های خوب جشنواره کار مطبوعات است نه کار مسئولان جشنواره . مثلا مدتی پیش خواندم یکی از مسئولان جشنواره گفته بود از دیدن فلان فیلم گریه ام گرفت و فلان و چنان . امیدوارم نگاه پدرانه مسئولان جشنواره نسبت به همه آثار عادلانه لحاظ شود و همه فیلمها به اندازه هم مورد توجه آنها قرار بگیرند و از حمایتها عادلانه برخوردار شوند.

محمود سماک باشی امسال با فیلم سینمایی «بیگانه» به کارگردانی بهرام توکلی در جشنواره فیلم فجر به عنوان صدابردار حضور دارد.