- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

گبرلو : سیر برنامه های صدا و سیما، می تواند متاثر از سیاست گذاری های برنامه «راز» باشد

گبرلو : سير برنامه هاي صدا و سيما، مي تواند متاثر از سياست گذاري هاي برنامه «راز» باشد

سوره سینما : ما در سالهای بعد از انقلاب مسیر واقعی برنامه های فرهنگی را گم کردیم و به نظر می رسد ، سیر برنامه های صدا و سیما، می تواند متاثر از سیاست گذاری های درون “راز ” باشد

بنابر گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی سوره سینما ، محمود گبرلو، روزنامه نگار و منتقد سینما ، ضمن بیان این مطلب گفت : ما طی سالهای گذشته بر اثر غفلت و بی توجهی برنامه های فرهنگی را در سطح نامطلوبی به مخاطب ارائه دادیم.

وی ادامه داد: “راز” تلنگر خوبی بود و زوایای پنهان سیاست گذاری فرهنگی را به ما نمایاند. و نشان داد، ما در تولید برنامه های فرهنگی کم کاری کرده ایم.

وی همچنین افزود : “راز ” ، رازهای درونی انقلاب را برای ما گفت و آدم هایی را که از آن ها غافل بودیم و از نگاه های روشنشان استفاده نکرده بودیم به ما معرفی کرد. و به ما گوشزد کرد که در تبیین اندیشه های انقلاب راه درستی را نپیموده ایم.

وی خاطر نشان کرد : ما به شدت با توطئه های امپریالیسم  امریکا در عرصه های فرهنگی مواجهیم و جنگ نرم با تمام وجود بر کشور ما سلطه دارد .

گبرلو افزود : “راز” زوایای پنهان این توطئه را برای ما آشکار کرد و نشان داد چگونه با این توطئه ها مقابله کنیم. این برنامه قدرت انقلاب اسلامی در سطح جهانی را برای تبیین نمود و امید به آینده مسلمانان جهان را افزایش داد.

وی درباره نادر طالب زاده گفت : طالب زاده فرهنگ انقلاب اسلامی و اهداف آن را به خوبی درک می کند و مبین و تحلیل گر مسلطی برای خط مشی فرهنگی انقلاب است.

وی افزود: از جهتی دیگر ، طالب زاده ، شناخت کافی به ابعاد جهانی انقلاب اسلامی دارد و حضورش در جهت دادن به برنامه ، نقش به سزایی داشت.

گبرلو تاکید کرد : “راز” یک اتفاق مهم در صدا و سیما بود ، برنامه ای که جای آن از بعد از انقلاب اسلامی تا به امروز خالی بوده است. “راز ” ، تابوشکنی جدی در عرصه فرهنگ اسلامی بود و با شکستن خط قرمز ها ، حرف دل بسیاری از دلسوزان انقلاب اسلامی را زد .

وی در پایان اظهار داشت : گرچه “راز ” با تمرکز روی بحث رسانه های خارجی ، نقش سودمندی را ایفا کرد . اما انتظار بیش از این می رفت و هنوز پنجاه درصد حرفها ، نگفته مانده است. “راز ” با استمرارش این قابلیت را دارد که وارد حوزه های اقتصادی ، سیاسی و سایر حیطه های فرهنگی شود.