- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

حسین جعفریان: استمرار “راز ” ، برگ برنده ضرغامی خواهد بود

حسين جعفريان: استمرار "راز " ، برگ برنده ضرغامي خواهد بود

سوره سینما: اگر تلویزیون نگاه دقیق و تیزبینی به “راز ” داشته باشد ، می تواند برگ برنده ای برای ضرغامی باشد

بنابر گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی سوره سینما، حسین جعفریان ، مستند ساز ، ضمن بیان این مطلب گفت: برنامه “راز ” ، در ماه مبارک رمضان، تستی برای سلیقه و ذائقه مردم نسبت به اینگونه فضا ها و گفتگوها بود. تستی که بسیار مقبول افتاد. و هر روز تلفن های زیادی در راستای این برنامه به روابط عمومی صدا و سیما زده می شود.

وی ادامه داد : گرچه این برنامه با توجه به زمان محدود خود ، جای خالی هایی هم داشت اما بی شک بعد از دو دهه ، حرفهای بسیار تازه و متفاوتی زد ، که از اقشار عامه جامعه تا مدیریت های کلان را پای صفحه تلویزیون نشاند.

وی اظهار داشت : علیرغم این همه سال شنیدن و گفتن از جنگ نرم و امپریالیسم رسانه ای ، تاقبل از “راز ” ، نتوانسته بودیم اینقدر دقیق و تیزبینانه این مسئله را به چالش بکشیم.

وی به ضرورت حضور نادر طالب زاده تاکید کرد و گفت : برنامه راز را باید برنامه نادر خواند ، زیرا معمولا اجرای یک برنامه برای مجری شان و منزلت می آورد ، اما این بار ،‌ طالب زاده به “راز ” شان داد.

جعفریان افزود : طالب زاده راه درازی را با هنرمندان انقلاب اسلامی طی کرده است. از همکاری با شهید آوینی ، تا ساخت مستند ها دفاع مقدس و اجرا های متعدد ، وی را شخصیت مسلط و تحلیل گر پرورانده است.

وی خاطر نشان کرد : حتی گاهی اگر طالب زاده احساس می کرد در زمینه ای کمی ضعف دارد ، از یک کارشناس دیگر دعوت به عمل می آورد تا مهمان را به چالش بکشد، و روند آسیب شناسی کند و غیر تخصصی نشود.

وی تصریح کرد : طالب زاده در “راز ” نشان داد ، که اگر یک برنامه هیچ چیز نداشته باشد و فقط یک فکر خوب و مدیریت خوب را آن را حمایت کند، بی شک به موفقیت خواهد رسید. و برنامه های ناموفق ما این دو فاکتور فکر و مدیریت را کم دارند.

جعفریان گفت :  از برنامه های جذاب “راز ” ، ماجرای ۱۱ سپتامبر با حضور آن مهمان فرانسوی و ماجرای امام موسی صدر بود.

این مستند ساز در پایان بیان کرد : اگر مسئولان تلویزیون نگاهی تیزبین به “راز ” داشته باشند ، با استمرار آن برگ برنده به دست می آورند و حتی این برنامه باید در شبکه های خارجی هم پخش شود ، تا مخاطبان بیشتری را در برگیرد.